Vuxenvår

 
Jag har fyllt år. Jag har ett jobb. Heltid till och med. Jag betalar räkningar 
och funderar ibland på vilka möbler jag ska ha i mitt nästa boende som inte
är studentbostad. I födelsedagspresent fick jag bland annat ett kit med en
massa bakbunkar och mått, i olika färger. Och jag blev nästintill orimligt superglad.
Jag äter grönsaker till varje måltid och äter nästan alltid hemlagad middag
innan klockan slagit nio, av resterna gör jag matlåda. Jag dricker ett glas vin
ibland till maten för att det är gott, utan att det är fest. Jag använder dyra
ansiktskrämer för att slippa bli rynkig i förtid och jag använder toner varje kväll.
Jag accepterar att min kropp ser ut lite som den vill, och jag tränar för att få
mer energi. Jag vaknar alltid innan tio och har börjat läsa för nöjes skull.
I min lägenhet finns tre dammsugare (!!). Men de används sparsamt. Hehe.
Jag har kommit att uppskatta hemmakvällar med djupa samtal om 
livet så oerhört mycket mer än en stökig utekväll och jag älskar att 
landa i mig själv efter en dag uppe bland molnen, precis lika mycket 
som jag älskar att vara vinden i mina egna segel och att vara i farten. 
(Detta inlägg handlar alltså om MIG, om någon lyckats undgå det. HAHA.)
 
Jag kände först att nä, jag är ingen 27åring på insidan, jag är ju fortfarande
så sprudlande och ung!? Men.. Jag är ungefär precis så vuxen som jag
tänker att en ska vara i den här åldern. 
 
Denna våren är så mycket. Min första vår som vuxen på "riktigt" får en väl 
ändå säga. Och jag älskar varje sekund av detta. Jag är vuxen. Jag är. 
Jag är så mycket och denna våren är min, det är så tydligt, jag känner 
det ända ut i tårna. Jag skrev det redan i Uganda men alltså. Det är min 
tid nu. Jag är tillbaka i Sverige men fasiken, vad allt är gött, här med! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0