Kampala-blogg

http://www.kampalaeskapader.blogg.se 
= min och Idas gemensamma blogg under tiden vi är här.
Jag kommer förmodligen uppdatera litegrann här med mellan
varven, då den andra bloggen nog mest blir bilder och sånt
som folk undrar och vill läsa om, haha, medans denna, som
alltid, är mitt lilla andningshål där jag skriver små anekdoter 
och tankar som kanske bara ni som känner mig är intresserad av :) 
 
Dagen har varit fin. Jag och Ida har käkat långlunch och tagit
en mysig långfika mitt i dagens projekt: megalångpromenaden.
De tidigare dagarna har vi mest handlat och orienterat oss i närområdet,
och igårfick vi en rundtur på sjukhuset (i typ två timmar, hann ändå inte se allt!)
Magkänslan är sådär fin, som när jag flyttade in hos Malin och Gav 
i Dublin och packade upp allt jag ägde redan första kvällen.
 
Det bara känns ända in liksom, som en inre våg av värme, ett inre
lugn. Det känns som.. Ett hemma. Uganda passar mig. 
Människorna passar mig. Luften doftar helt fantastiskt (på riktigt,
jag hoppas att jag aldrig vänjer mig, för det doftar så himla gott!!). 
På många sätt påminner landet om Kambodja, och blir påmind om
tiden jag hade där förra hösten,det kanske är därför jag känner
mig nästintill orimligt trygg, med allt det nya. Att jag kunde vara
så lugn redan innan vi åkte ifrån Sverige, var något helt nytt för mig. 
 
Det är tid för afrika nu, hit som jag har längtat, så länge, så länge.
Sen jag lärde mig att det fanns, har mitt hjärta längtat hit. Det är 
min tid nu, äntligen är jag på plats, inte bara fysiskt
 
och visst ser jag nöjd ut med?
  
 
dagens soundtrack är denna: 
Galenskaparna & After Shave – Gôtt Å Leva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0