Hej hej hallå

hallå hallå 
 
Jag ville bara säga att jag lever och frodas och att jag vet att 
det är kasst med bloggandet just nu men snart blire liv i luckan, 
då en ska iväg och äventyra i söder hela hösten. Nu är det fem 
veckor kvar och det börjar redan pirra i magen. Men innan dess 
ska jag jobba en vecka till, gå i skolan, åka på festival samt ha 
en feeet avskedsfest. Ska försöka få till vanan att börja blogga 
redan nu, jag älskar ju att läsa min blogg själv och titta tillbaka 
på vad som hänt i mitt liv :)
 
Bra saker just nu: 
Det finns så mycket som är bra och fantastiskt just nu att jag inte
vet var jag ska börja. Jag älskar mitt liv och det är ingenting jag bara
säger, utan något jag känner så starkt varenda dag. Till och med de
dåliga dagarna älskar jag, för att de påminner mig om att
uppskatta de bra dagarna ännu mer. Vilken klyscha va!? Haha! 
Jag har känt att hela denna vår och särskilt denna sommaren har jag
kommit närmare mig själv och den jag vill vara, och jag har valt att leva
lycklig, oavsett de yttre omständigheterna i mitt liv. Det funkar faktiskt
att bara bestämma sig för, jag lovar!! Jag läste nåt citat om det för typ 
ett år sen, ett citat som växte inpå mig när jag var på Hariharalaya i 
Kambodja och mediterade, och som bara har följt med på nåt sätt,
och tagit sig in hos mig mer och mer. Att en inte behöver vara lycklig
av någon anledning. Anledningar till lycka kan och kommer att tas ifrån dig, 
men är du bara lycklig för lyckans skull, för att du väljer att vara lycklig
för din egen skull, så kan ingenting komma åt den. Yttre omständigheter 
förändras hela tiden, men har en inre balans och lycka, kan ingen ta
den ifrån en. Den blir en del av dig, som följer varje steg. (obs det är 
skillnad mellan lycklig/olycklig vs glad/ledsen. Att vara lycklig är inte
detsamma som att vara glad, utan du kan absolut vara ledsen ibland
fastän du är lycklig. Jag har precis varit otroligt, oerhört skitledsen, 
över min avslutade kärleksrelation, men jag är inte olycklig för det.) 
 
Jag har blivit en starkare människa genom att få testa mina vingar
på nya jobbet och i min nya livssituation, och jag har insett att det som
min mamma försökte övertala mig om för många många år sen nån gång
(när jag var helt under jorden pga ett hårt break) faktiskt var sanningen;
JAG KLARAR MIG. jag. klarar. mig. OAVSETT. Tack mamma för dessa 
ord och tack till mig själv som aldrig aldrig kommer att glömma dem. 
Alltså det är ju också en klyscha men seriöst, 
Life will never give you more than you can handle. 
Och det är sant. Idag stod jag upp för mig själv på jobbet mot en äldre kollega 
som gjorde ett fel samt sa ifrån då en annan hade dränkt sig i parfym (som vi
ej får ha på jobbet). Personerna i fråga är kanske 40 år äldre än jag så det
kändes först som att jag inte skulle våga men JO, FAN. Jag vågade. Och
fick till och med beröm av dem själva för att jag vågade säga till.
Tack till mig, dem, världen, och livet. Tack för att jag ändrar mitt
sätt att vara och ta plats, för att passa mig bättre. 
 
"Min självsäkerhet beror på att jag har upptäckt mina dimensioner.
Det anstår mig icke att göra mig mindre än jag är" — Edith Södergran
 
Alltså hur sjukt är det att en knappt kan sova för att en längtar så mycket 
efter vad morgondagen har att bjuda på?? 
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0