Inre glöd

Hej. Nu var det längesen jag skrev. Det har hänt mycket sen sist. Födelsedagsfest, hemtenta, "in a relationship" och överraskningsfest för finingen. It's all good.

Jag fick avslag på min överklagan till CSN (de vägrar ge mig pengar trots att jag har läkarintyg på att jag hostade hela hösten ((särskilt nätter)) och inte orkade med lika mkt skola jag skulle orkar annars) och det är ju lite surt. Ändå läste jag brevet och bara jaha det sög ju. Men mitt liv är amazing ändå.
Det är klart att det vore nice att kunna betala hyran utan att låna pengar av farfar men på det stora hela mår jag fantastiskt bra. Jag vaknar så gott som alltid med ett leende och jag pluggar något så otroligt intressant och inspirerande att jag funderar på att förlänga uppehållet och läsa mera. Kanske jobba samtidigt.
Till skillnad från i höstas då jag nästan kände att jag kört fast, att jag ville bort och få nya intryck, så känner jag nu att jag får det varje dag. Tänk vad mycket ett litet miljöombyte kan göra. Nya lokaler, nya människor, nya diskussioner och snön smälter bort. Det känns som en energikick, hela den här våren.
Och det är klart att det ska bli underbart att få resa både till Dublin och till Kambodja, men jag lever inte för det.
Jag lever för här och nu, inte för där och sen. Det känns skönt. Jag känner mig lite som en ny människa. Jag vet inte om det är plugget, yogan, älskling, familjen, vännerna eller nya lägenheten eller alltihopa sammanlagt, men det är nånting som tänder glöden i mig. Varenda dag.
När jag somnar om kvällen kan jag nästan inte bärga mig tills det är morgon igen.
Den känslan. Obeskrivlig. Inre trygghet. Frihet. Styrka. Kärlek... Överallt.

Love surrounds every aspect of your being
Open your eyes, and you will see.
Close your eyes, and you will know.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0