sammanfattande frågor om 2012

Tackvare Isabell (och mina ständiga tvångstankar när det kommer 
till såna här listor) kommer här en lång radda frågor och svar om året som gick. 
 

2012

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jodå! Det kan man lugnt säga! Nåt som har ändrat nästan hela mitt 
liv skulle man kunna säga. Ni vet nog vad, de flesta av er, och ni 
andra som är nyfikna, skriv en rad på facebook eller nåt. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade faktiskt inga.

3. Fick någon du känner barn?
Nä, men Natalie fick några dagar efter 2012 hade tagit slut :D

4. Dog någon som stod dig nära?
Kanske inte nära direkt, men frun till en av mina morbröder dog,
så tre av mina (vuxna men ändå) kusiner blev moderslösa.

5. Vilka länder besökte du?
Norge, Irland, Finland, Tyskland.

6. Är det något du saknade 2012 som du vill ha 2013?
Pluggmotivation!!! Pengar. De sista månaderna: SÖMN! 

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Kanske inte datumet direkt, men dagen i augusti då jag vågade mig ut på klubb ensam i Dresden, som slutade tolv timmar senare trött och SJUKT nöjd efter kanske den roligaste och impulsivaste kvällen/natten i hela mitt liv. 

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag hittade rätt, i mig själv. Att jag började trivas och njuta, av att vara just jag. 

9. Vilket var ditt största misstag?
Att köpa en halkmatta till farfar i julklapp som visade sig vara rena halkfaran istället för halkskydd!! SKÄMMES BAUHAUS USCHHHH! Han klarade sig TACK OCH LOV utan några större skråmor(peppar peppar).

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Tvn, Tågluff-biljetten, Julgranen.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Min jävla mobilräkning (skaffa ALDRIG Telenor vad ni än gör!!!)

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Att hitta en underbar ny vän. Att jag äntligen kan träna igen och må bra av att röra på mig istället för att låta det ta över mitt liv. Att sitta på ett tåg och känna friheten i att kunna hoppa av vart jag vill, och göra precis vad jag vill. Att det gick så himla bra att bo med Malin att vi bestämde oss för att fortsätta vara roomies, även om vi var tvungna att flytta vidare från förra lägenheten.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja. Hostade september-december. Mykoplasma och astma i en "härlig" symbios i min kropp! 

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2012?
Beegie Adair <3 

15. Mådde du bättre eller sämre under 2012 än vad du gjort tidigare år?
Bättre. Åh, så MYCKET bättre.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Plugga. Önskar jag hade fått tummen ur och köpt gymkort tidigare så jag hade sluppit vara så trött och matt typ halva året. Och jobba så jag slapp vara så omåttligt pank som jag är just nu.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Att älta varför en viss vänskap tog slut. Hade onekligen mått bättre om jag bara hade accepterat att man inte kan vara kompis med alla föralltid, hur bra vänner man än har varit en gång i tiden.

18. Hur var din julafton?
Underbar. Det såg ut som en snöglob utanför fönstret och jag fick säga god jul till alla mina favoriter på jobbet innan jag fick fira med min underbara utökade familj hemmavid. Det kunde inte ha blivit bättre.

19. Blev du kär?
Ja. Senast i februari dock. Känslan gav trots det nånslags förlängt hopp om mig själv som sitter kvar. Jag är inte hopplös, jag kommer att hitta någon. Eller någon kommer hitta mig. När tiden är rätt. 

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
New Girl, Seinfeld, Girls och På Spåret (börjar bli gammal, jag vet) 

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Verkligen inte. Jag hatar färre och färre människor ju äldre jag blir verkar det som, och det är så himla skönt att det inte ens går att beskriva i ord. Man mår bra av att älska människor.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Med uppenbar känsla för stil, Drömfakulteten, Knutby-koden och Bitterfittan. Alla sjukt bra.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Beegie Adair(särskilt julmusiken), Maria Mena, Loreen, Diana Krall, Tommy Körberg.. Lite blandat :)

24. Önskade du dig något som du fick?
En ny (hyres-)lägenhet. En cykel helt oväntat av Tina, när min blivit snodd. Fantastiskt!

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Haha! Ja, ett strykjärn. Köpte ett själv i mellandagarna dock :)

26. Vilken var årets bästa film?
En oväntad vänskap (hoho isabell vi hade likadan smak här)

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Minns inte riktigt. Men nånstans där i krokarna höll jag ett jävligt roligt barnkalas för mig själv iaf, det var bra gjort. Vi lekte lekar, åt tårta och hade fiskdamm :)

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Alla fina nya SSK som är för många för att räkna upp! Samt Anna, Aino, Madeleine och självklart, min underbara vän i Dresden: Fabian Schwarz som förgyllde hela min tysklandsresa.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Kläder. Hehe. Andra brukar vara väldigt bra på att peka ut min stil men jag har ju bara sånt jag tycker är snyggt, kan inte direkt säga varför jag väljer det ena eller det andra. Mönster är väl en genomgående grej dock. Mycket afrikanskt mönster, mycket randigt, och gärna färg. Mycket Forever 21, Weekday och Monki. Om det är något jag hittat till det här året så är det färg! 

30. Vad fick dig att må bra?
Jag själv. Att jag gav mig själv tid att vara själv, resa själv och fokusera på mig själv. Att våga stå upp för mig själv och välja mitt umgänge, min livsstil och mitt liv för mig själv. Att göra som jag vill helt enkelt.

Och sen är det faktiskt en vän som fått mig att må extra bra med sin positiva attityd det gångna året... Parapam parapam priset för årets glädjespridare går till.... Miriam!! <3 Alltid glad, men aldrig irriterande glad! Himla fin egenskap! 

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha! Han som spelar pappan i Sound of music kanske, grrr!
Och Chantel VanSanten! Åååh och så "Avery" i Grey's anatomy. Hallelujah! 

32. Vem saknade du?
Natalie!!!! Och Anna när hon åkte iväg på sin eat play love-resa i en massa månader. 

33. Vilken var din bästa månad?
Februari. Och Augusti när jag var ute och reste.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Pluggat och städat. 

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Studieuppehåll!!! Mer jobb. Förhoppningsvis ännu mera resa. Mer regelbunden träning, och därigenom kommer jag förhoppningsvis hålla mig friskare och sluta dra på mig små skitförkylningar hela tiden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0