vårstress

klicka er in här http://www.abflive.se och se på
hur provocerande kan feminism vara?
kvinnan som satte upp scum manifestet är med och herregud,
en sån kvinna! det är från feministiskt forum idag, hann tyvärr
inte dit då gårdagskvällen lämnade en viss tyngd i skallen min.
Jag har egentligen inte så mkt att skriva. Stress och pollen är väl
det jag ägnar min tid åt dessa sista veckor av skolan. Det är fullt
upp, minst sagt. Det känns att både kropp och själ behöver en
paus, en lång paus. Ett studieuppehåll börjar hägra i ögonvrån
men det blir nog först till efter julen. Jag tror inte jag är gjord
för detta tempot. Det känns som att världen bara snurrar på,
jag behöver pausa länge och väl. Jag behöver få andas ut.
Framförallt behöver jag väl lära mig att ta de små pauserna
vilket är något jag skrivit om här förut. Skulle jag ta småpauser
så skulle jag inte behöva en monsterpaus när väggen är nära.
Man kanske skulle köpa sig nån sån där bok, självhjälpsbok?
Eller gå till en psykolog? Eller bara skärpa sig och göra det
jag vet att jag behöver; sova och äta på regelbundna tider,
leva ett regelbundet liv. Men när man är en sån här impulsräv
som jag är, så är det svårt. Jag förbannar ofta min impulsivitet
men krampar likväl fast vid den och vägrar släppa taget.
Jajja. Nu blev det en liten psykologisk analys på min egen
stresshantering, eller ska man säga frånvaro av stresshantering,
för här är det ju ingen ordning på nånting. Här är det full fart och
sen 14h sömn per dygn när det plötsligt inte går längre.
Om någon har ett tips eller två att dela med sig av, give me a
text, will ya?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0