we don't know which way to go

Igår var jag på tv i en halv minut, typ. Wiie.

Idag spelade jag och anton spel med min mamma,
det var mysigt. Sen spelade jag och Richard ett iPad-
spel, det var också mysigt. Och så packade jag.
I helgen ska jag åka på en surprise-trip och det ska
bli askul. En annan sak, som varken är mysigt eller
kul, är att mina grannar har börjat ha högljutt sex
mot väggen som är bakom min tv. Och när jag skriver
högljutt så menar jag HÖGLJUTT. Som i: spelar de in
porrfilm, har de trekant? HUR MÅNGA ÄR DE? Kan två
människor låta så mycket? Kanske. Kanske är de ett
helt gäng, vem fan vet, och vem vill veta? Usch.
Inte jag. Haha!!

Vidare till nåt annat. En i klassen påminde oss just
om att det faktiskt var fem år sen vi tog studenten.
Därför tycker jag att det skulle va kul att visa, i bilder,
några höjdpunkter från varje år, för en liten överblick på
vad som har hänt i mitt liv sen dess:
2007: studenten, mitt första jobb, tyskaplugg, och cypern med kristin


2008: fuerteventura med fabian, egypten med kristin, den
mest partyspeckade våren jag nånsin kommer ha, 5 veckor i
turkiet med kristin, jobb som vårdbiträde och en jävla massa
pendlande till holland och en viss tim-gosse.


2009: hade 80tals-hejdå-fest, flyttade till rotterdam, bodde i
en garderob och jobbade för den mest manipulativa
häxa jag (förhoppningvis) nånsin kommer träffa. flyttade hem,
hade "sommaren med ellen" som den kom att kallas,
festade bort hösten, åkte till grekland med kristin och till oslo till isabell
hade en till avskedsfest och drog slutligen till dublin för att göra nån nytta.
hittade en ny familj, ett nytt hem.


2010: dublin blev mitt hem och mitt livs kärlek hittills, liksom lille alexander 1 år (då en liten vilde i koppel). Andades dublin-atmosfär och utforskade landet. Firade st. paddy's och lärde mig irländsk slang och dublin-kultur. Malin fick en ny bäbis i augusti och jag fick ett nytt jobb i tre månader, ta hand om lille cian 3 år.

2011: vemodigt hade jag flyttat "hem" från dublin, men helt plötsligt hade jag the time of my life på världens bästa nollning, och kände genast att jag hittat rätt utbildning! Gick med i amnesty, röda korset och F! (japp allt på samma gång, hade längtat efter att engagera mig) Festade, pluggade, pendlade lite till cambridge under våren till någon som visade sig vara en idiot, äventyrade på egen hand i london och gjorde den mest lyckade (impuls-)roadtrippen nånsin, med natalie och jarno uppe i nordirland. Drack öl i finland, gick på URF. Hälsade på ett par gånger i dublin och ett par gånger hos isabell i oslo och helt plötsligt var det 2012 och det året vet ni redan allt om ;)


DET VAR ALLT HEJRÅÅÅÅÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0