Vårtermin

Igår när jag var ute och sprang så hoppade en kille med en jättekamera in i en gränd
och när jag sprang förbi den och glodde ditåt så stod han med kameran riktad rakt mot mig.
Det var en riktig sån där paparazzikamera. Först tänkte jag inte så mkt på det, sprang med
hunden och var rätt fokuserad på den men ju längre bort jag kom desto mer arg blev jag
och när jag kom hem till slut var jag nästan förbannad på mig själv för att jag inte bara
vänt om genast och frågat vad fan han höll på med. Det kändes lite creepy liksom. Men
vem vet, han kanske bara tyckte det skulle bli en cool bild. Eller så tapetserar han väggarna
hemma med min snygga röv. Haha. (Nervöst skratt)

Idag var iaf första föreläsningen för terminen och jag kände stenhårt att fan
vad jag har valt rätt. Det var en sådär superinspirerande föreläsning med en
riktigt kunnig läkare. Ibland blir jag nästan ledsen av tanken på att plugget
går så snabbt och snart är över.. (men samtidigt kommer jag nästan gråta
glädjetårar när det väl är det) Och jag gick hem helt glädjerusig efter promenaden
hem tillsammans med en klasskompis. Att man kan må så bra! Tänkte jag. Tills
jag insåg att två personer har tagit bort mig från facebook.
Alltså. Fine. Jag är inte emot att ta bort folk på facebook, absolut inte. Jag har
tagit bort över hundra personer under årens lopp. Mestadels folk man inte
snackar med om man träffar på dem på stan eller folk som enbart är
kompisars kompisar. Men att ta bort en bekant som man ändå träffar
då och då på förfester och genom kompisar osv, det är ju bara att skapa
dålig stämning? Iallafall blev det det hos mig. Dålig stämning.
Haha. Jag är väl känslig iofs. Som vanligt.
Ibland känns det som att jag är gjord av glas. Fastän ytan ibland kan vara som
sten... Det är väl därför folk tror att de inte sårar mig, för att det inte syns på
utsidan. Jaja. Ska inte skriva mer om det här nu, blir bara ledsen då.

Idag ska jag ju faktiskt organisera upp mitt rum och sen ska jag och malin
dricka martini och prata om hur fantastiskt det är att äntligen bo ihop, som
vi bestämde redan i somras att vi skulle :)
Imorgon är det amnesty-möte och på onsdag börjar nollningen.
Awesomeness.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0