Die zweite Tage

Hello! Jag har festat hela natten och vet knappt var jag ska börja! Är så seg i kroppen att det tog mig över en timme att fixa i ordning och äta frukost, haha. Helt oorganiserad! Here it goes:
Nervös, vackerfixad och dann tog jag mig utanför dörren. Till gayklubben stod dörren vidöppen och där satt det bara en gubbe. Jag gick in och köpte mig en öl. Pratade lite med bartendern som var väldigt trevlig och så småningom kom fler och fler av hans vänner, blev introducerad och började prata mest med en blond kille som hette Fabian. Fabian är bartenderns flirt och han bor egentligen i Berlin. Han kommer hit på helgerna för att han är kär. Fintrå?!

Iaf han satte på en musik på sin mobil, stoppade hörlurarna i mina öron och sa med en ledsam ton att bandet jag lyssnade på spelar just nu, i Dresden. Jag frågade om han inte skulle dit och han sa att han inte ville gå själv så två sekunder senare var det bestämt; vi skulle dit! Vi var tvungna att springa genom halva staden och satt med hundratals andra som inte heller hade biljetter. Vi satt i gräset och på andra sidan ån var alla Dresdens finaste och äldsta byggnader! Vilken kväll! Musiken var underbar, Fabian en helt underbar gosse och jag kunde inte sluta tänka på att det inte kan bli bättre än just så, just där.
Efter konserten gick vi tillbaka och festade vidare på klubben, den var liten men mysig! Vi blev bjudna på körsbärsshots som smakade saft av Fabians flirt Erik(bartendern). Jag skämde ut mig och antog att folk var gay(frågade två 30-åriga män om de var gifta...oops) haha och sen hakade vi på ett litet gäng till ett annat ställe. Vi ville dock inte lägga pengar på taxi OCH inträde så vi promenerade hela vägen. Vi fick med oss en till gosse som var supergay och hur rolig som helst. På vägen träffade vi en av Fabians kompisar, det var skitkul han åker runt i olika städer på marknader osv, och har en projektor i sin lilla husvagn, dit bjöd han in oss ikväll för å kolla på gratis film och käka popcorn om vi vill. Det var seriöst hur coolt som helst, det var liksom soffor i två rader och sen en projektor och såna där vinröda "biogardiner" :D

Vi gick i vad som kändes som en evighet och vid klockan tre entrade vi klubben där de andra var. Vi åt varsin bratwurst och supergaykillen(varför minns jag inte hans namn?!) som helt random hade hakat på oss vid utgången från gayklubben däckade i en solstol ute i sanden som täckte hela klubbgården. Det var fortfarande asvarmt och så fort vi försökte gå in för att dansa svettades vi typ ihjäl. Vi dansade och sprang runt till typ klockan halv sex då vi däckade i en soffa med musiken dunkandes på för fullt. Haha. Då var man slut! Vaknade av svettchock2012 och bestämde oss för att åka hem. Jag hoppade av där vi var på konserten igår och promenerade hem. Var hemma klockan åtta! Haha!

Har sovit två timmar. Sen bytte jag rum till ett tjejrum(det fanns inga såna lediga igår vilket resulterade i att en snarkande mr förstörde kvaliteten på mina två timmars sömn imorse..!!) och här bor en jättetrevlig tjej som jag ska spela spel med ikväll.
Helt slut. Funderar på att sova men om Fabian ringer ska vi nog åka och bada. Han åker tillbaka till Berlin antingen ikväll eller imorgonbitti.
Jag fick se mycket av staden igår när vi promenerade till konserten och till klubben, och också imorse när jag promenerade hem när andra gick till jobbet. Det är verkligen väldigt väldigt fint här! Ikväll är det gratis middag på hostelet men det är indiskt vilket jag inte gillar (Emelie du skulle älskat det?!) så ska nog äta ute ändå. Jag förstår varför så många tyskar turistar här! Det är så lugnt och harmoniskt och folk är verkligen extremt trevliga vart man än går.
Jag älskar livet just nu. Den här resan är något av det bästa jag har gjort. Jag vill aldrig glömma gårdagskvällen och jag hoppas att känslan av att ha fått en vän för livet är sann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0