Dag fyra

Omg tiden bara flyger iväg!! Allt går alldeles för fort, jag vill att det här ska vara längre!
Igår promenerade jag till stan. På vägen längst ån fick jag sällskap av en medelålders man från Kosovo som berättade en massa historiska anekdoter från Dresden, bland annat att den kung som en gång lät bygga nästan hela staden hade som sin sista önskan att hans hjärta förvaras i frauenkirche, där det nu även finns.
Tittade runt på alla kända byggnader, käkade på starbucks och promenerade runt i timme efter timme. Köpte en Afrika-mönstrad väska för 5e och provade en massa kläde som inte passade. För pengarna jag "tjänade in" genom att inte shoppa något gick jag och färgade håret. Det var det märkligaste frisörbesök jag nånsin varit på! Det tog över en timme att få det färgat haha hon sköljde ur det tre gånger med något schampo som luktade fantastiskt. Nu vill jag inte tvätta håret för jag inbillar mig att jag luktar så, haha.
När jag kom tillbaka slängde jag i mig lite mat och gick ut igen, för att träffa Fabian som lovat visa mig Dresden :) vi åkte tram ut till en bro varifrån man kunde se hela stan, super awesome! Sen åkte vi till en annan bro som kallas det blåa undret och sen promenerade vi typ 20 min längst ån till fabians stadsdel. Vid ån gick vi ner till hans favoritställe och så startade han en eld! Så himla fin! Så satt vi där och pratade om hur mycket vi kommer sakna varandra nu när han drar iväg på målarjobb och jag åker vidare med tåget till gudvetvart :P iaf.
Det var skitkul att träffa honom igen, denna gången var vi ju nyktra men vi hade precis lika kul denna gång. Det är så HIMLA häftigt att klicka med människor man inte trott att man skulle klicka med, människor man inte ens trodde man skulle träffa! Klockan elva gick vi till där han bor för där skulle jag ta tramen tillbaka hem. Fick se fönstret till hans rum haha men inte insidan för det var för stökigt. (herregud prestationsångesten för att städa mitt kroniskt skitiga rum om han kommer och hälsar på mig!!) sen åkte jag in till stan och där hade jag bestämt dejt med två tyska tjejer som bor i mitt rum. Det var jättekul jag lärde dem lite svenska och så pratade vi om resor. Jag fick nästan lite dåligt samvete för att jag har sett så mycket av världen; Den ena tjejen var på sin andra semester nånsin, tidigare hade hon varit i EN annan tysk stad... Jag skämdes lite när det kom fram att jag sett så gott som hela Västeuropa på mina bilsemestrar med familjen.. Tacksamheten som växer i mig när jag inser hur lyckligt lottad jag är!! - tack mamma och pappa för fantastiska somrar i baksätet på volvon <3
Idag ska jag alltså åka vidare och jag har ännu inte bestämt mig för vad det blir, haha! Förmodligen Bamberg, alla säger att det är värt ett besök. München sparar jag till nån annan gång, enligt tyskarna är det dyrt, turistigt och inte värt ett besök.
Soooo... Off to a new adventure! Wish me luck! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0