min käraste "äldre man"

http://www.unt.se/uppsala/aldre-man-gick-vilse-i-lunsen-1496801.aspx
japp, det är min farfar som är ute och äventyrar. Har sagt åt honom tusen
gånger att inte gå vilse på sina äventyr och det jag varit rädd för skedde
då idag. heeela dagen var han ute och sen när det plötsligt började skymma
kom han på att "attans, jag vet ju inte alls var jag är" så då ringde han
polisen.. Som TACK OCH LOV hittade min älskade farfar i skogen, efter
några timmars letande med helikopter. Mamma ringde och berättade hela
historien för mig och jag ringde och smsade farfar direkt. Han hade fått bli
uppvirad i helikoptern där mitt från skogen.. Min lilla älskade farfar <3
tack och lov var han okej och han lovade mig att han skulle äta något innan
han gick och la sig inatt. Hans granne skulle komma över med té och mackor,
fint! Men vilken kväll. Jag var för en gångs riktigt nöjd, städade runt och dansade
lite för mig själv här på rummet när mamma ringde. Då började jag nästan
gråta, både av oro och lite glädje för att hon just hade pratat med polisen
och de hade just fått rätt på honom och lovat att de tar honom till sjukhuset
om han verkar frusen, förvirrad eller uttorkad. Det var han inte, min farfar
är en kämpe! Tack och lov för mobiltelefonen säger jag bara!! Utan den hade
de inte kunnat hitta honom, för de hittade honom genom att de såg ljuset från
hans telefon mitt där i skogen. Min älskade farfar <3
Så ikväll är jag både lite chockad, han som alltid har stenkoll på
läget (han är snart 92) och hade GPS och allt med sig, helt plötsligt var han
vilse. Tydligen hade GPSen inte stämt alls heller, för han hade angett sin
position för polisen men där var han minsann inte :() och såklart väldigt
lättad över att han är tillrätta igen. Jag ringde honom direkt och han mådde
bra och tyckte nästan det hade varit lite spännande att bli upplyft till helikoptern
i en sån där lina... Åh min farfar, han ser då alltid det bästa i alla situationer!
Det är förmodligen knepet för att bli så gammal och pigg som han är, han
slutar aldrig vara nyfiken och äventyrlig. <3
Skänk honom en extra tanke är ni snälla, jag hoppas han mår lika bra imorgon
som idag, när chocken lagt sig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0