I don't have to think it through

you'll know if I'm into you
Torsdag. Klockan är snart tre och jag vaknade för en timme sen.
Om en timme är jag bjuden på förfest så jag sitter och funderar
på om jag ska skynda mig, duscha, klä mig och dra förbi systemet
på vägen, och dricka öl för tredje dagen i rad, eller om jag bara
ska lufsa hemma på rummet iklädd nattlinne och städa lite, det
vore välbehövt. Kanske ha myskväll ikväll. Beslutsångest!
Igår var vi ett gäng ur klassen som drack öl och spelade spel
och det var mycket trevligt. Idag blir det klubb om det blir något.
Med andra ord: Vi är mitt i pedagogik-kursen, vi har INGENTING
att göra. Det är faktiskt rätt skönt, fast egentligen borde jag ju
plugga dygnet runt inför anatomin men liksom rumstädningen
så skjuter jag upp även det.. Suck.
What do we want??
Procrastination!
When do we want it?
...Next week.
Alltså. Beslutsångest är inte ens förnamnet. Utgång eller
hemmakväll? För nån vecka hade svaret varit självklart;
hemmakväll. Men man mår bättre om man tar tag i sig själv
och gör något istället för att sitta hemma. Så jag kanske gör
det. Städa kan man göra när festen/veckan är slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0