Höst

Det bästa med hösten är att man får vara deppig. Man får
inte vilja gå ut på en hel dag och man får vara på pissigt humör.
Hösten är inte hetsig som våren, när man helt plötsligt måste vara
ute och göra ditten och datten och vara skitglad och ha nya fina
kläder och helst vara smal och vältränad och samtidigt nästan bli
alkis pga. all jävla alkohol som det ska firas med. Jag gillar hösten,
jag gillar tjocka kläder, lager på lager och stora sjalar. Jag gillar
att se hösten från mitt fönster och inte behöva ta mig ut och vara
en del av skiten. Jag vet inte om det beror på mitt melankoliska
sinnelag eller på ren lathet, men jag njuter av att slippa göra mer
än nödvändigt. Jag pluggar det som måste pluggas, lagar mat och
äter var 4e timme. Utöver det så ligger jag mest här. Sjunker ner
i sängen lyssnade på Maria Mena och ser på serier om vartannat.
Den här veckan hade vi bara en lektion. Så det blir mycket sömn
och det är sjukt skönt att få en paus från allt och alla.
Blir stel, får dålig kondition och blir trött. Men det gör inget just nu.
Fokuserar på plugget och på att.. överleva, typ. Heja mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0