'cause you've got my heart in a headlock

you stopped the blood and made my head soft 
and God knows 
you've got me sewn 


Tänk om man vore lite impulsiv och mognade lite, nån gång.
Det är så mycket som ofta känns som skitbra idéer för stunden,
men som inte känns så supersmarta lite senare, t.ex dagen efter
eller ibland inser man sin egen dumhet först månader senare.
Dumhet, orsakad av impulsivitet. Känslostyrning, skulle man
kunna kalla det. Man låter känslorna styra en istället för förnuftet.
Det är väl jag personifierad skulle jag säga. Ingen människa som
är förnuftsstyrd skulle väl nånsin tillåta sig bli kär i nån som inte
ens bor i sverige, eller svepa ett glas vin innan man tar sista bussen
hem. Ingen förnuftsstyrd människa skulle skänka sina sista 250kr
till amnesty trots att man inte ens har mjölk kvar i kylskåpet. 
Ingen förnuftsstyrd människa sitter hemma och skriver blogg när
man borde plugga egentligen. Herregud. Detta måste få en ändring.
Hur väcker man hjärnan och söver impulsiviteten? 
 
Idag ska jag roa mig med att dricka té, lyssna på vivaldi
och beethoven och läsa i vårdhandboken + grundläggande
omvårdnad-böckerna + kliniskt vårdarbete för ssk..
och lite PSL och HSL... Lagar och stadgar. Spännande.. eller?

Imorgon har jag praktiskt prov i intramuskulär injektion/
subcutan injektion/venprov/KAD-sättning.. Wish me luck! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0