And I'm shaken

and I'm stirred
when your eyes meet mine
I lose simple skills
like to tell you
all I want
is now
Dublin. Som alltid ar Dublin bra for mig. Det ar honung for sjalen.
Jag grat pa stan nar jag skulle byta buss fran flygplatsen, for att
varenda gang jag varit i den situationen forut, och slapat runt pa
en resvaska sadar, sa har jag inte vetat nar jag skulle se sverige
igen, och jag har varit fullstandigt nojd med det. Nu visste jag exakt
hur lange jag blir har och att det snarare ar valdigt ovisst nar jag
nasta gang kommer fa njuta kanslan av att vara "pa vag hem"... till
mitt ghetto. ta min alskade ryckiga dubbelbuss i 35 min och hoppa av
med ett "cheers!" till busschaufforen, slapa hem vaskan till huset och
knacka pa. Och kanna mig hemma. Genast. Jag ar lycklig som har tva
familjer. Inte vilka familjer som helst, utan tva som ar sa alskvarda och
som tar sa fantastisk hand om mig. Alexander har vaxt omanskligt mycket
pa 3.5 manader och amelie likasa! Hon kan redan sta! Ja herregud.

Igar blev det utgang med Jennie, Anja och Emma. Och innan dess pimplades
det ol pa no name och sweeneys med Sofie och Chrystal. Det var fint, det
blev en kul kvall. Anja hade med sig en finsk arbetskollega sa jag fick prata
lite finska ocksa. Och komma fram till att jag verkligen borde borja lasa eller
nat, jag ar inte alls sa bra pa det som jag var forut.. Iaf sa kom Derek forbi
vid tresnaret och skjutsade hem oss allihopa till varsitt hall, det var alldeles
perfekt. Gav hade somnat vid datorn sa jag fick knacka pa fonstret ett tag
innan han vaknade.
(av nan anledning gar det inte att hoppa over nagra rader sa jag gor nagra sana har fula streck istallet.)



Ikvall har jag och Malin (och alexander) bestallt pizza. En mellan, en liten
och en mini. Gissa vem som at den storsta... Haha. Saklart. Men tva bitar
ar kvar, ska kaka dem till frulle imorgon hade jag tankt :) Efter dess har
jag forsokt att plugga men det har inte gatt sa superbra.. Ska nog lagga
mig nu och plugga vidare imorgonbitti. Imorgonkvall blir det kalas och sen
helt plotsligt ska jag ju aka "hem" igen. Konstigt att det har kanns sa mycket
mera som hem, an rummet som jag faktiskt bor i.. Men jag antar att det kommer!
Det var fint nar jag kom hit for Alexander kande igen mig och borjade hoppa och
dansa da :) Aven om jag alskar mina brudar har supermycket sa maste jag saga
att mina favoritstunder den har helgen har varit nar jag lekt med Alexander, saklart.
Den dar gossen kommer behova sta ut med mig i resten av sitt liv, haha, for
jag kommer da alska honom tills den dagen jag dor. Mohaha.

For ovrigt tror jag fan att jag haller pa att vaxa upp. Pa riktigt.
Det kanns ratt bra faktiskt. Inte bara for att jag vardesatter
en god natts somn och att ga upp i skalig tid (haha, lyssna pa
hur jag later!) utan aven for att jag inser mer och mer vad som
ar viktigt i mitt liv och gor ratt kloka beslut nufortiden, faktiskt.
Det kanns som att jag landar mer och mer i mitt eget liv. Och det ar
skont! Jag antar att alla kommer till den har fasen i livet vid olika
tidpunkter och jag ar nog ratt sen, for jag har lagt tid och energi
pa onodiga saker sa lange. Men nu ar det nog dags aven for mig, bra va!
Gor mig av med relationer som inte ger mig nagot, haller fast
vid de som betyder nagot. Tycks till och med ha lart mig hur
man ska bete sig nar man tycker om nan. Till och med utan
att freaka ut over det helt och hallet. Ni som kanner mig vet
ju vad jag menar och glads med mig. Tack for att ni finns,
ni underbara manniskor i min narhet. Jag tar er inte for givet
utan ar tacksam for varje dag jag far leva och ha er nara mig,
varesig det ar faktisk fysisk narhet eller vanskaper som varmer
pa avstand. Ni ar fina.

Nu ska jag mysa med en av mina favoriter i detta landet,
namligen min VARMEMADRASS <3 God natt!

Eire <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0