There's no other place like an irish pub

Den kommer i perioder, längtan till Dublin och allt vad det innehåller och innebär.


 
Annars har dagen spenderats skidåkande, yogande samt läsandes på 
 http://glitterfittorna.blogspot.com  intressant. hittade även till någon
sjuk sjuk (högt uppsatt) sverigedemokrats blogg som en kompis hade
hänvisat till som ett skräckexempel på hur folk kan tänka. Och ja,
tänk vad enkelt det är, att skylla all världens ondska på islam och araber.
Alla som inte är svenskar helt enkelt. Jävlar vad skyldiga de är. Och sån
tur att "vi svenskar" aldrig gör något ont och inte begår brott. (fast jag vet inte
om jag är inräknad alls förresten, är ju halvfinne, jag är säkert också en del
i all djävulskap vi utlänningar ställer till med) Ja, herregud. Man blir ju
mörkrädd. 
 
För att byta ämne helt så såg jag en artikel i förrigår i aftonbladet om
att "fantastiska" veckorevyns redaktion klätt av sig nakna i en artikel
för att visa att de älskar sina kroppar precis som de är, och att andra
borde göra det också. Precis som i artikeln här under, undrade jag då 
om det inte egentligen är dags att omstöpa hela formuleringen istället. 
Istället för ett "jag tycker att jag är snygg fastän några delar på min 
kropp inte följer det samhället tycker är snyggt"
så borde det vara 
"jag skiter i om jag är snygg eller inte, jag är människa och det får 
duga, det som finns på insidan är precis lika fint hos mig som hos
fröken sverige (haha. eller finare, förmodligen?)"
avslappnat. mänskligt.
precis som männen har det, de har ju inte alls reducerats och förminskats
(i generation efter generation...) till att vara en kropp. Till att vara skönhet
eller inte vara skönhet. Vi är för i helvete bara människor, det som finns inuti är
lika mycket värt hur det än är paketerat. NÄR ska DET komma upp i
debatten??  
http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/article1348256/Skyldigheten-att-vara-vacker.html  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0