Stilettos and broken bottles

I'm spinning around in circles 
 
 
Efter seminariet idag gick jag ner på stan och pluggade. Duktigt.
Tyckte till och med att det skulle få mig på lite bättre humör, att
vara duktig. Tills jag insåg att dagens "att vara duktig" innebar att
läsa en bok om bemötanden i livets slutskede.. Det slutade med
att jag grät på biblan. Tills det att internet äntligen började funka
och jag spenderade nån timme på facebook tills jag insåg att det
var lika bra att ge upp pluggandet för dagen. Har iaf bara tio sidor
kvar i boken nu. Käkade middag hos Lena. Googlade parfymer
och smink. Så jävla tjejigt att jag funderade starkt på att tränga
mig på hos david där killarna har grabb-kväll. Jag behöver omges
av testosteron, haha. Imorgon blir det kapillärprovtagning och sen
plugg med simon igen. Blir bra det. Det var faktiskt jävligt fokuserat
idag, tills dess att jag började grina. One can only hang in for so long. 
Imorgon ska jag läsa ut den och börja tentaplugga. Det är lika bra, är ju 
ledig hela fredagen så varför inte sätta igång och beta av några timmars 
slit som ändå kommer behöva göras om några veckor. Får man in litegrann 
nu i helgen så blir det enklare sen. Det handlar om pre-knowledge, som vi 
lärde oss igår. För att kunskap ska utvecklas måste man ha en förkunskap. 
Jajajajajajajajajajaja. Det blir bra det här. Jag kommer bli bra. Måste bara 
kämpa lite.  
 
Om två veckor är jag i Dublin. ÅH.
Nu ska jag käka tunnbröd med leverpastej. Att bli tjock är mitt nästa livsmål.
Har hört att man lättare blir tagen på allvar när man är ful ändå.
(Åh veckorevyn. Tack för att ni förklarar hur världen fungerar så att vi
stackars flickor kan förstå vad det är för fel på oss.)

Typiskt att man ska tillhöra det sexifierade könet. Typiskt att man ska vara
tillräckligt intelligent för att inse och förstå det. Om man ändå vore lyckligt
ovetande.. 
 
 
Ikväll ska jag gå med i F!. (Som tydligen ska byta namn till Feministerna.
Det tycker jag är dåligt. Jag tycker att Feministiskt Initiativ är ett utmärkt namn.)
Jag ser fan inga andra alternativ. Jag måste engagera mig om jag ska må bra.
Jag måste göra något. Om inte skillnad så för i helvete något. Typ betala in en
medlemsavgift som någon gång blir några affisher eller en del av någon
lokalshyra någonstans. Man måste börja någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0