Don't worry, be happy

  • Okej såhär är det va. Man kan inte tjura i all evighet och en vecka är en sjukt lång
    tid att må dåligt. Det går inte längre, nu har jag bestämt mig för att det ska få ett slut. 
     
    Lista på åtgärder som måste tas för att må bättre än vad jag gjort den här veckan:

    1
    . Sluta strödricka öl på pub och, om jag "måste" dricka, åtminstone ta varannan vatten.
    Sluta dra ihop spontan-efterrätter som består av 90% grädde och sluta spontan-beställa
    in pubmat trots att jag redan är mätt. Helt enkelt sluta att aktivt göra mig själv tjock.
    2
    . Sluta låta någon annans humör bestämma mitt eget humör och sluta planera mina dagar efter hur det passar någon annan. Köra mitt eget race mer överlag, faktiskt.
    3
    . Komma ut ur huset minst en gång om dagen. Sluta vara så jävla sjuk jämt.
    4. Få ordentlig rutin och koll på plugget. 2-4h/dag utöver föreläsningarna,
    och jag kan inte plugga hemma, utan det ska ske på bibliotek eller i skolan.

    5. Yoga mera. 

Seså. Nu är det bara att sätta igång. Jag försökte med plugget tidigare,
och det är ju alltid nåt. Jag börjar med yogan nu. Nu jävlar. Om imorgon
ska bli en bättre dag är det ju fan jag själv som jag ansvaret för att göra
den till det, det kan ingen annan göra åt mig. Och jag vet ju att jag mår 
bättre imorgon om jag yogar idag. Det blir bra det här. Måste rensa ur 
alla negativa tankar, NU. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0