Min egen version av thanksgiving

Eftersom livet har en sån tendens att bli jobbigt, stressigt, gråtigt..
Och eftersom jag hela dagen suttit och läst diverse upprörande artiklar
(om bland annat migrationsverket.......) Så ska jag nu lugna ner mig lite,
och skriva upp 15 punkter att muntra upp mig själv med.

Saker som jag är tacksam för just den här veckan.

1. Det är jul!!
2. Det är lucia <3 och jag fick vara lucia i 3 av 4 mysiga luciatåg igår.
3. Det är perfekta tiden för tända ljus som jag älskar.
4. Jag kan göra mysiga saker såsom att ta ett bad eller ligga i sängen en hel dag.
5. Jag har en fin person att hålla i handen när natten kommer.

6. Jag har både föräldrar och farfar nära, och där är jag alltid välkommen.
7. Jag går en högklassig utbildning som kommer ge mig ett yrkesliv som jag kommer älska.
8. Jag har ett jobb som ringer flera gånger i veckan och frågar om jag vill och kan jobba.
9. Imorgon har vi amnesty-möte igen och jag gör äntligen något istället för att bara sitta hemma och klaga.
10. Jag har beställt mig en iphone (gav upp, ALLA har ju en..) som kommer på fredag eller måndag.

11. Jag har lärt mig rätt mycket anatomi (till tentan) den här veckan och jag har enkelt för matte så läkemedelsräkningen nästa vecka borde inte vara några problem..
12. Jag fick ett mail av Malin där hon skrev att de saknar mig, att jag alltid är välkommen till dem och där hon frågade när jag kommer till Dublin härnäst. Jag visste det redan, men det är alltid extra trevligt att höra :)
13. Eftersom det inte är nån snö än så går det att cykla överallt fortfarande.
14. Ifyllnaden av tatueringen har äntligen läkt vilket betyder att jag kan ha på mig mina nya snygga kängor, älskar dem redan!
15. Jag slipper frysa inomhus, som jag gjorde jämt i Dublin. 

Och så en extra bonus: filmjölken. Filmjölk till frukost och filmjölk till middag? Varför inte! Mera filmjölk åt folket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0