30e december 2011

Hej. Idag har jag flugit till Norge. Senast jag var har var
ju typ.. for en manad sen, sa det borjar kannas som vardag,
att hanga hos isabell. Det ar nog fjarde gangen i ar jag ar har..
Och forsta gangen pa nasta ar, eftersom det blir nytt ar imorgon-natt :)

Jag funderar lite smatt pa att ge fan i allt hemma och flytta hit och den
tanken slar mig allt mer ofta. Men vi far se hur det gar. Om jag inte
klarade anatomitentan sa kanske det blir en liten one way ticket till Oslo
och isabell for hela varen! We'll see.. Det finns lite olika planer i mitt
huvud men ingenting kan ju falla pa plats innan jag vet om jag har klarat
tentan eller inte. Iofs finns det allt starkare tankar pa att ta mig ett litet
studieuppehall anda, hur det an blir. Just for att jag tror att jag skulle ma
bra av det. Jag alskar delar av min klass men.. Ar sa trott pa uppsala. Igen.

Det finns aven tankar pa att forsoka fa byta studieort men tyvarr ar det inte
sa latt eftersom min javla utbildning ar sa sjukt oorganiserad att den ser olika
ut pa varenda javla universitet i landet. Ska det vara sa javla svart att bestamma
samma ordning pa kurserna?? Det ar ju inte som att vi ska arbeta med olika saker,
vi maste ju lara oss exakt samma saker anda.. (aningens underbyggda agressioner
mot detta som byggs pa varje gang nan i klassen klacker iden att dra nan annanstans
och fortsatta plugget..)
Allt ar ratt oorganiserat just nu, minst sagt. Jag har flyttat alla mina grejer till
nya lagenheten men det har visat sig att vi inte kommer kunna behalla soffan
som star dar da den ar totaldrankt i katthar som inte gar att fa bort.. Sa om nan
ar intresserad i en fin grasvart soffa med schaslang, let me know! Man far
dock inte vara kattallergiker, for da ar den rena dodsfallan.. Hehe. Ja sen vet jag
inte alls hur helvetestentan gick och sa vill jag kopa mig en tv men har inga pengar
och sa impulskopte jag mig en kaffemaskin haromdagen och sa har jag utvecklat
ett filmjolksberoende och sa ar jag sugen pa att gora sa mycket saker att jag inte
vet vart jag ska ta vagen.
Jag vill flytta, jag vill jobba, jag vill stanna kvar, jag vill plugga franska och jag
vill plugga genusvetenskap och jag vill kopa mig ett busskort eller dubbdack till
cykeln. Och jag vill aka till dublin och jag vill stanna kvar i min klass. Jag vill ha
en ny klass och jag vill halla hand och jag vill vara fri. jag vill ha trygghet men
utforska nya vagar, hamna pa oanade stigar. Jag vill ga vilse och umgas med
manniskor som ar mina raka motsatser. Jag vill flirta med framlingar och ga
i hoga klackar. Jag vill ha mysiga hemmakvallar och kopa mig ett tvspel.
Jag vill stanna och jag vill ga. Jag vill ha trygghet men frihet pa samma gang.
Jag vill aka harifran, jag vill slappa taget. Jag vill springa och stanna.
Jag vill ligga alldeles
stilla.
Jag ar kort och gott kaos personifierad.
Men det gor inte sa mycket. Saker har en tendens att ordna sig och jag haller pa
att lara mig sjalv att inte oroa mig i onodan, just for att allt ordnar sig, jamt.
Overlag sa kanner jag mig sa. Lite harmonisk liksom. I balans.
Nu ar jag hemma hos i och hon kommer snart hem fran jobbet. ikvall ska vi dricka
varm choklad med minttu och sjunga sing star och sen ska vi ut och sjunga karaoke
och var nyarsfest blir en javligt stor fest helt plotsligt kommer vi va 20 pers istallet
for 4 men jag tror att det blir javligt kul, faktiskt. Gott nytt, till er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0