Dublin-längtan. Igen.

Jag förstår om det låter tjatigt. Men idag har sett bilder på när jarno
var på road trip till giant causeway, och jag DÖR LITE. Jag vill dit.
http://www.myguideireland.com/the-giants-causeway 
Jag måste dit. Jag måste måste måste dit.
Jag måste till Irland. Jag måste till Dublin och till Irland och jag måste få
åka taxi med taxichaufförer som pratar sån dub att man knappt förstår.
Och så måste jag gå på dubstep med sofie och så måste jag göra wii-yoga
med jennie och så måste jag shoppa second hand med anja och så måste
jag dricka bulmers med alex och theresia. JAG DÖR SNART.
VAD GÖR JAG HÄR!? Vad gör jag här med mina 900kronors-böcker i 
anatomi och ett rum som inte har städats på gud vet hur länge. Jag vet 
inte var min energi tog vägen, men den här helgen har verkligen sovits 
bort. Jag hoppas på att nästa vecka blir bättre. 
Om två veckor kommer min anja på besök! Och då är det bara ett par 
dagar förens jag åker till cambridge igen. Det ska bli fint. Jag hoppas 
på att Anjas besök ska hålla min Dublin-längtan på kontrollerbar nivå, 
för just nu är det inte långt ifrån att jag ger upp det här, tar mina sista 
sparpengar och drar till irland, bara sådär. 
 
 

the river liffey

 
på väg till cliffs of moher.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0