oh man...

efter en förkyld helg i wexford är jag tillbaka och
sörjer sverigedemokraternas framgång och F!'s
ickeplacering i riksdan. 
 
Vad i helvete hände, sverige? 
 
 
Sen har jag funderat på en del andra grejer i helgen också,
så som att något här inte riktigt är som det borde vara och
att något nog måste göras nu. (nej, jag talar inte om det
faktum att barry kom hojtandes åt cian när han lekte med
lauras dockvagn häromdagen, att DOCKOR ÄR TILL FÖR
TJEJER och att han genast skulle sluta skjuta runt på en tjejig
barnvagn. Trots att även detta upprörde mig så till den milda
grad...) Men en annan sak. Och något ska göras snart. I veckan. 
Herregud. Varför utsätter jag mig själv för såna här situationer? 
Ni som känner mig vet vad jag snackar om. Det känns som att 
en del av mig bara är en jävla sadist. Självsadist. Självdestruktiv, typ? 
För jag försätter mig ibland i situationer som bara sårar mig och 
andra. Varför gör jag så? Varför gör jag ibland saker bara för 
att vara snäll och för att bli omtyckt? ÅHHHH. fan för mig, litegrann. 
 
Mest FAN för sverige idag. Fan för Sverigedemokraterna. 
Jävla bondtölpar, det finns ju ändå inga utlänningar där 
ute på vischan där ni bor, varför oroa er för oss i stan? 
Vi är belästa och har fattat att vi behöver utlänningar,
för vi ser dem varje dag. I arbete, i skola, dagis och äldreomsorg. 
Varför är människor så rädda för det annorlunda, och varför i 
hela friden är människor så säkra på att sverige och svenskar 
är föredömliga på något(i extrema fall; alla..) sätt?? Usch. 
Sverigedemokraternas hemsida gör mig mörkrädd. Det här 
valet gör mig mörkrädd.

Vart ska man bosätta sig om man vill betala skatt? Vart ska
man bosätta sig om man vill ha gratis sjukvård, utbildning
och äldreomsorg?
För inte fan kommer då jag ha gratis äldreomsorg när
jag blir gammal, det är väl lika bra att börja spara till
den dagen redan nu. 
 
 

Man kanske skulle skriva ett brev.
Hej jag är 22år gammal, tycker moderaterna att jag ska
börja pensionsspara nu? Tycker ni att jag ska sätta in en massa 
pengar (som jag kommer spara på skatten jag slipper betala),
på ett konto som kan betala min sjukvård om jag blir sjuk, eller
i behov av äldreboende när jag blir äldre? Kanske det. Kanske
ska jag även börja spara pengar till mina (eventuellt) kommande
barns universitets-utbildningar, precis som man gör i USA, för
USA är väl enligt er ett föregångsland i ALLT. (Speciellt i politiken?)
Till skillnad från er, så har jag inga rika föräldrar, jag har inga hus
som ökar i värde som jag kan sälja när jag behöver pengar. Jag
har inte ens ett sparkonto med någon betydande summa pengar
på. Dessutom är jag ju (när jag flyttar tillbaka, förmodligen till
nästa sommar) arbetslös över sommarn innan jag börjar plugga.
Herregud. Arbetslös. ARBETSLÖS. En pest för världen, en börda
för sverige?
Det är klart att man oroar sig, moderat styre i 8 år
i streck. Kan det nånsin leda till något bra, för en student som jag?
(Svar ifylles nere på kommentarer, tack.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0