bam bam

what a bam bam. 
 
ser just på beyoncés bday-dvd. (eller ser är en överdrift,  den
är på i bakgrunden.) Nyss slank bam bam (toots & the maytals
eller sister nancy, beroende på vem man frågar) in emellan låtarna,
inte hela låten men en liten snutt. vad underbart. en annan sak jag
gillar med henne är att hon endast har kvinnliga musiker på scenen,
och låter ett gäng asheta män stå för en stor del av dansen. yummie. 
 
iallafall. Ett rejält parti tennis och sedan lite fotbolls-lirande med
ett gäng random irländska män (svårtförståelig dialekt här ute i
lucan!) fick upp mitt humör rejält. jag orkar inte panika över framtiden
just nu. Jag söker nog sjuksköterske-utbildningen. Var återstår att se.
Grundtanken är att kanske ändå åka hit och söka jobb på hp efter jul,
och sen bestämma mig efter jag vet, om jag överhuvudtaget kan få tag
på ett hyfsat jobb till våren, och hur motiverad jag är till att börja plugga
(samt säker på om jag gör rätt val) kommer ju såklart få vara de största
bestämmande faktorerna.. Och hur jag trivs här. Men jag tvivlar på att
jag stannar här, i min nuvarande värdfamilj, längre än till julen. 
 
Idag jag har, cian, sofie och laura hängt i pheonix park. laura och cian
lekte så fint så, jag och sofie mest chillade. ibland är det här jobbet
alltbra nice alltså! Laura var super excited för det var första gången
hon åkte buss i hela sitt liv. 
 
Och imorgon ska jag göra slut på kärleken. Eller kärleken och
kärleken. Det har ju mest varit lek, inte så mkt kär, om man
ska vara ärlig och se subjektivt på det hela. Jag kommer sakna
honom, men att gå runt och vara tillsammans när man inte är
kära, det är ju bara idiotiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0