update

I torsdags pratade jag med Siobhan (värdmamman min) och berättade
att jag kommer att lämna dem. Hon förstod, eftersom jag inte mått så
bra de senaste veckorna, och sa att när jag bokat biljett så kan jag
säga till, så fixar de andra lösningar för barnen. Hon sa att jag alltid
är välkommen tillbaka hit. Det var fint att höra, men att bo i familj
igen är nog inget jag kommer göra om förens det är min egen familj
och jag slipper följa någon annans regler. 
 
Efter detta hade jag långfika med Jennie och Sofie, två av de
personer jag kommer sakna mest här, kommer bli skitkonstigt
att inte vara i daglig kontakt med dem. Men men. I fredags så
åkte jag hem till Malin och Gavin och berättade även för dem.
De erbjöd sig att hjälpa på alla möjliga sätt. I veckan ska jag
och Malin åka och fixa ett PPS-nummer till mig, så att jag kan
söka jobb på Irland när jag kommer tillbaka. Och så ska jag
ha en stor del av mina grejer hos dem medans jag är borta. 
 
Jag blir förmodligen i sverige halva november och hela december,
kanske lite längre beroende på hur jag mår. Jag har en biljett tillbaka 
ju, i början av januari, och hoppas innerligt på att jag kommer att
kunna använda den. Nu undrar ni säkert: men vad fan hände med
att börja plugga? Och då kan jag svara jo jo, det finns halvt med
i planerna. Jag ska söka imorgon och beroende på vad jag känner
för börjar jag antingen plugga efter jul eller åker tillbaka hit och
skaffar jobb. Jag kan tänka mig att det kommer bli ett sista minuten-val,
kanske att jag åker hit i januari, söker jobb ett par veckor och får jag
inget så drar jag tillbaka till sverige och börjar plugga. 
 
 
Annars har jag det bra. Sov i Tallaght i fredags, som vanligt
somnade jag och gav i varsin fotölj och malin kom ner och
väckte oss och sa att det var dags för sängen. haha. på lördan
åkte vi på "pregnancy & baby fair" (nejnejnej jag är ICKE gravid)
jag fick hålla koll på en spring-galen Alexander medans hans
päron tittade på babysaker till amelie. De betalade mitt inträde
som tack, och jag som ändå inte hade något bättre för mig gick
snart därifrån med en goodie bag som tydligt state'ade "pregnancy
& baby fair, dublin"
Lagom pinigt att gå på stan med den sen när
jag var på väg hem till natalie, haha!! Men jag satte den i knäet och
använde som ursäkt när jag inte orkade ställa mig upp för att andra
personer skulle få ta över min plats på bussen. Haha!
 
Jag och Natalie lagade lasagne, skvallrade och drack vin inpå småtimmarna.
Jag sov där och vaknade råtidigt eftersom natalie skulle flyga till sverige idag.
07.20 kom hennes taxi som skulle ta henne till flygplatsen. Jag fick en
tidvis läskig, tidvis skön promenad längst med kusten, då första bussen
in till stan gick först klockan åtta. Tjugo över åtta kom den, då hade jag
alltså promenerat i nästan en timme längst med strandpromenaden.
Synd att det var disigt och trist, annars hade det varit en fantastisk
morgonpromenad!
Hur som helst. Framme i stan vid 08.35 inser jag att nästa buss hem
till mig går först 09.40. NICE. eller...? Fy fan. Jag spenderade min sista
2a på en Flapjack (mitt nya beroende, hur ska jag klara mig i sverige!?!?)
och promenerade igen. Denna gången längst med ån. Jag var halvdöd
och ville inget hellre än att sova. Klockan 09.50 tog jag till slut bussen,
då hade jag promenerat ända till pheonix park längst med liffey river.
Men det var ok. Det var inte så kallt och jag hittade lite street art att
fota längst med vägen.
När jag kom hem däckade jag som en klubbad säl och vaknade inte förens
vid halv fyra. Då visade det sig att siobhan hade gjort lasagne så det fick
bli ännu en lasagne-dag. (Lasagne är det bästa jag vet, jag vet verkligen
ingenting godare, ever.)
 
Hur som helst. Dagen har spenderats i sängen. Kollat på Anders & Måns-klipp
på youtube, två avsnitt "I anneli" och ett avsnitt solsidan. Skönt. För ett par
timmar sen kom Sofie förbi, vi kollade på vänner och skvallrade om helgen
och sådär. Imorgon ska jag fika med Jennie efter jobbet och försöka boka
flyg hem till sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0