propaganda

är vad de sprider
propaganda
se hur vi lider av
propaganda
för deras profiter

 
 
Trött. Mycket att tänka på. Biljett hem till sverige ska bokas
snart och det är dubbla känslor som uppstår. Jag vet att tryggheten
lätt blir för mycket, det är något med luften hemma i uppsala som
står still. Jag vet inte. Äh. Positiva tankar. Det blir bra. Det blir jättebra!
Jag kommer vara nära min familj.
Det är det enda som riktigt spelar roll just nu. 
 
Förhoppningsvis är jag tillbaka i mitt älskade Dublin innan jag vet ordet av. 
Och straxt innan jag åker kommer Richard på besök, ska bli sjukt kul att få 
visa mitt liv. Ni är många som inte har någon aning om mitt liv som jag
lever här, eller hur underbart Dublin och Irland är. Det är synd för jag
skulle gärna dela det med flera av er, det går inte att sätta ord på
hur mkt ett besök faktiskt betyder när man bor så långt hemifrån.
Nu har ni bara 5,5 veckor på er, jalla jalla! ;)

I veckan ska jag och Sofie till Ikea med ungarna, på fredag ska jag ut med
gabi, alex och theresia och på lördag ska jag och theresia se
joshua radin. Det blir fantastiskt. På söndag kommer Natalie
tillbaka från sverige så då blir det väl foggy dew som varje
söndag :) En fin tradition jag kommer sakna ihjäl mig efter
när jag drar. Varje söndagkväll kommer kännas så TOM utan
foggy dew och natalie (jaja de andra också, men det var ju
bara vår tradition fram tills ett par månader sen:P) :(
Nån av dagarna ska jag även på dejt med gustavo igen (från eh..
aprill?), ska bli kul. Han är snäll. Det blir ett trevligt tidsfördriv om
inte annat, han är himla intressant och spännande tycker jag.
När han var liten hade de en "vild" papegoja i trädgården som
kunde prata. Bara en sån grej liksom! 
 
Nu blir det sängen. Ps. Idag sa Cian, 3år -fuck off till Laura 3år.
Spännande jobb det här, au pairandet! Jag säger då det..
När jag uppmärksammade att de var en bit bort imorse ropar
cian (som faktiskt är god vän med laura trots fuck off-incidenten)
"WHAT'S UP DUUUDE!!" till Sofie och Laura. Jag höll på att storkna av
skratt. Det kanske inte låter så kul men av nån som knappt
kan uttala ett gammalt hederligt Hello ordentligt, är det rätt
oväntat att få höra ett WHAT'S UP DUUUUDE! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0