Irland, 2009-2010

Mitt år på Irland. 
Jag har sett utsikter som inte går att varken fånga på bild eller att beskriva i ord 
 
cliffs of moher  howth  vägen hem i tallaght  glendalough  wexford bray
 
 
upplevt udda saker och träffat udda människor:
crunch-gymet (som vi tror är en strippklubb under cover)  
vindmannen (min favvoman i dublin!)  halloween i dublin 

gatumusikanter en vanlig natt på grafton street  
en man som hade lite fest och lyssnade på dolly parton i sin miniradio, mitt ute på kullarna i bray 

och så barägaren på 80+ i lahinch som stal allas våra hjärtan och tog en halvtimme på sig att hälla upp en pint. typ.
 
 
 
jag blev kär i lille alexander (10 mån när jag kom dit, nu nästan 2år!) 
   
ibland gjorde vi roliga saker med alexanders farmor niamh, här utanför IMMA  

krisen slog till och jag fick byta jobbtallaght, arbetslösast i dublin.
tog hand om den här knodden i tre månader, fina cian!   

men hängde såklart hos malin och gav så mycket jag bara kunde, som dessutom fått tillökning, alexander fick nämligen en syster, amelie! <3    
 



Jag har tältat på en klippkant i Lahinch, jag har myst på irländska pubar runtom i landet, firat st paddy's day med bästis på besök. åkt luas och dubbelbuss, lärt mig lite iriska och fotat gatukonst:

       
 
Jag har varit i London med alex, shoppat på penneys, spenderat otaliga kvällar med alla fina nya vänner, söndagar på foggy dew, samt gått på oxegen2010 och sett joshua radin på the academy 
 
          
     
 

Summa sumarum, jag har haft ett helt UNDERBART år i Dublin!
Jag har, inte minst, hittat mig en ny bästis, en fantastisk "extra"-familj och en liten gosse att få följa på livets gång!         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0