första advent

HAHA! Nu lurar jag er allt. jag är så uttråkad att jag skriver på lördagkvällen men tidsbestämmer det så att det komma upp på söndag (imorgon) klockan ett. tänk så kul man ha på internet! 
 
här hittade jag en lista. ni som inte redan vet det ska nu få lära er att jag har otroliga tvångstankar när det gäller såna här grejer. jag måste bara fylla i dem.
det här är ett blogg-schema egentligen, man ska skriva om en punkt om dan, men jag har nog tillräckligt tråkigt just nu för att fylla i hela skiten :D here it goes: 

Dag 01
- Presentation
Den här punkten orkar jag inte riktigt med, det skulle ta för lång tid. hejdå.

Dag 02 - Min första kärlek
Min första kärlek hette Niklas. Han bodde i huset brevid och vi gifte oss på parkeringen. Emelie var präst och så vitt jag vet är vi gifta än. Vi var kanske.. 5år gamla. Jag tvingade honom pussa mig.
Min första riktiga kärlek hette Fabian, vi var tillsammans i ett år och åtta månader och var fruktansvärt ohälsosamt fästa vid varandra. Sådär som man bara är när man är ung och dum.

Dag 03 – Mina föräldrar
Mina föräldrar är de finaste jag har. Min pappa är blyg, långsam och noggrann och mamma temperamentsfull, åsiktssprudlande och högljudd. Båda är otroligt intelligenta, och de är lite som google, de vet liksom allt.

Dag 04 – Det här åt jag i dag
Macka till frukost, kyckling till middag, glögg och macka till kvällsfika. och så lökringar i massor. mmm!

Dag 05 – Vad är kärlek?
Det går inte att förklara när man inte är mitt i den, men när man har den så vet man det. Man bara vet det.

Dag 06 –
Min dag
Idag har jag varit och hämtat min post, sen var jag på ikea med päronen och sen på julkonsert. Mycket trevligt, trots att jag fortfarande är lite sjukis..

Dag 07 –
Min bästa vän
Jag har flera bästa vänner. Men om jag ska välja en blir det emelie.
och greken. De förgyller mitt liv. 


Dag 08 -
Ett ögonblick
Det där sköna sista ackordet man lägger i ett kör-arr. Fantastiskt.

Dag 09 –
Min tro
Är en barnatro. Man kommer till himlen och får träffa alla igen osv.
Min tro gör mitt liv lite mer värt, men jag prackar den inte på någon annan.

Dag 10 –
Det här hade jag på mig i dag
Strumpbyxor av ull (världens bästa grej) samt en svart långärmad polo-klänning.
Kilklackar och svart vinterjacka.

Dag 11 –
Mina syskon
Är fantastiskt olika från både varandra och mig, men ändå världens bästa.

Dag 12 –
I min handväska
Finns det rätt lite grejer faktiskt. Jag gillar fickor bättre.

Dag 13 –
Den här veckan
Har jag varit dödssjuk. Typ. Jävligt förkyld iaf.

Dag 14 –
Vad hade jag på mig i dag?
Se ovan.

Dag 15 –
Mina drömmar
Är att utbilda mig till sjuksköterska och att varje dag känna att jag gjort något meningsfullt för någon annan människa. klyschigt men sant. sen vill jag gärna ha blåögda små änglabarn och äga en flashig segelbåt nån gång. 


Dag 16 –
Min första kyss
Var med en äcklig kille i parallelklassen när jag var 14.

Dag 17 –
Mitt favoritminne
Finns massor. Men det var kul när tims morbror hade "klätt ut sig till en get" genom att printa ut ett snett getansikte att ha som mask. som protest mot släktens utklädnings-hysteri. jag skrattade så jag grät. (guess you had to be there)

Dag 18 –
Min favoritfödelsedag
När jag fyllde 18 och kunde officiellt göra allt efter eget huvve (som om det vore nån skillnad mot hur jag levt mitt liv fram tills dess, haha. men det kändes bra att syfta till min myndiga ålder så fort mamma och pappa klagade på nåt jag gjorde)

Dag 19 –
Detta ångrar jag
Att jag en gång skrev något väldigt elakt någon hade sagt
om en person som jag egentligen ville vara vän med.

Dag 20 –
Den här månaden
Haha! Den här månaden. Ja. Herregud. Det började med att jag slutade prata med min värdpappa för att jag inte klarade av hans jävla översittar-attityd, sen flyttade jag ut och bodde hos jennie en vecka. sen blev min farmor sjuk så jag åkte hem till sverige en sväng och sen tillbaka till dublin i två veckor för att bo i min gamla värdfamilj och mysa lite med dem. sen kom richard på besök och vi hittade på en massa roliga grejer och helt plötsligt hade det gått en vecka och då var det dags att flytta tillbaka och here I am. entertain me.

Dag 21 –
Ett annat ögonblick
Hmm.. En gång när en tant som jag tog hand om hade en "bright moment" från sin demens. Det var något av det mest fantastiska jag nånsin upplevt, fast samtidigt det mest sorgliga, då hon inte mindes något alls från det, dagen efter.

Dag 22 –
Det här upprör mig
Att rörmokare och andra "traditionella mänsyrken" tjänar mycket mer än sjuksköterskor, dagisfröknar etc..

Dag 23 –
Det här får mig att må bättre
Reggaemusik. Obefogade leenden på gatan. Engagerade människor som tycker och tänker och inte bara smälter in.

Dag 24 –
Det här får mig att gråta
Sorgliga filmer och sorgliga saker i verkligheten. Sjukdom och död. Oro.

Dag 25 –
En första
Eh. va?

Dag 26 –
Mina rädslor
Mörker. Otrygghet. Skorpioner.

Dag 27 –
Min favoritplats
Farmor och farfars kök.

Dag 28 –
Det här saknar jag
Att vara liten och få bli omhändertagen. Klappad på kinden och sitta i knä.
Att vara så liten att man kunde ligga under täcket och knappt synas.

Dag 29 –
Mina ambitioner
Att göra en massa bra och roliga grejer. Att vara behövd, uppskattad. påläst, proffsig i det jag gör och att engagera mig politiskt och i olika samhällsorganisationer.

Dag 30
Ett sista ögonblick
Oj. dramatiskt. Ett ögonblick jag minns är när min gammelmorbror på 80+ 
vände sig om till mig och sa "vad fan är det här för 'välkomstdrink'? saft?" när vi fick
alkoholfri cider på min kusins (superkristna) bröllop. Ska du gifta dig i finland ska det
fan vara alkohol i fördrinken, annars får man skit av min gammelmorbror!
 
 
wohoo. nu har hela kvällen gått typ. så nu får man sova och sen är det första advent!
en av de mysigaste dagarna på året tycker jag. imorgon blir det julbak och fyrverkerier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0