lover please

do not fall to your knees
it's not like I believe
in everlasting love
 
 
 
Jag drömmer för mycket om vissa personer hemma i uppsala.
personer som borde vara borta. överkomna. glömda. förträngda
om inte annat. 
  
och så drömde jag att en "kompis" blev tillsammans med en viss
person där hemma. det är ju visst så det går till, hemma i uppsala.
som om det är SÅ litet, att man måste bli tillsammans med varandras ex?
det är inte tidaholm för fan. hahah. som natalie bor i. där är det så.
sorgligt. fan vad jobbigt det måste vara att bo där.
fan vad jobbigt det är att bo i uppsala ibland. här i dublin slipper man sånt,
här finns det tusentals fiskar i sjön. inte för att jag är här för att 'fiska'. haha.
 
  
i fredags var det utgång som gällde. jävlar vad vi gick ut hårt. vi 
körde dricklekar hemma med malin och gavin först, så JÄVLA KUL!! 
malin drack cola eftersom hon är gravid men gavin blev lika full som 
jag och alexandra. haha. sen åkte jag och alexandra in till stan och 
mötte upp sara, vi hängde på en rad pubar och klubbar och det slutade 
med att vi dansade på Fitzsimons.
alexandra "pratade i telefon" med nån kille i hans miniräknare (vi vet
fortfarande inte varför han hade med sig tre miniräknare på krogen, men
det är väl hans partytrick kanske?) sara snackade med nån kille som var
rekordsnabb på att föra vidare till alla sina kompisar att vi var SVENSKA TJEJER.
det är populärt här. vi är populära här. 
och jag.. dansade mest. flera äckliga män försökte dra mig till sig och jag var nära
på att köra en tredje gången gillt på bitchslaps, men nöjde mig med att putta bort folk
som kom för nära och ägnade ungefär lika lång tid åt mina dancemoves (haha!?) som 
åt att bli av med händer och armar runt min midja. folk blir så jävlar douche-iga när de
är fulla(kanske speciellt på fitzsimons som oftast är knökfullt av mestadels turister...).
detta uppfattade jag mycket väl, trots våra tre "baby guiness"-shots som intogs nån
halvtimme innan stängning. haha. baby guinness är världens godaste shot. det är
tia maria med baileys on top. brilliant, I tell ya!

sen fick jag och alexandra rabatt på taxiresan av en jättetrevlig etiopier
som körde oss hem. han skulle åka till sverige i juli och var jätteglad när
vi tipsade honom om ställen och flygbolag. hurra. vi kom hela vägen hem
till mig för en tia ivar. 
 
igår var vi bakis och kollade på harry potter 1. inte sett den sedan den
gick på bio, kom knappt ihåg nåt sedan dess så det var kul. sen åkte
alexandra hem, gabriella kom hit och vi kollade på melodifestivalen.
tyckte rätt låt vann faktiskt. dock så tycker jag att irland förtjänade
mer poäng än vad de fick. de var ju trots allt förhandstippade, och så
slutade de på kanske... näst sista plats eller så? 
 
satt uppe halva natten och kollade på biljetter till london. vi är lediga
nästa måndag (inte imorgon men nästa) så vi ska till london över
nästa helg är det tänkt. jag och alexandra alltså. ska bli skitkul.
ikväll ska vi boka :) förmodligen drar vi till belfast redan på fredag
och sen flyger vi därifrån på lördag morgon, tidigt som fan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0