it's amazing, the look in your eyes

like you could save me
but you won't even try
so tell me again
how everything will be alright



herrejesus. så mycket händer nu. så många bollar i luften. 
så mycket i kalendern, så mycket planer, så många viljor,
så lite pengar.

det var faktiskt skönt, och inte så läskigt att vara ensam hemma
här. jag hade besök så gott som heela tiden. i torsdags lagade jag
svensk husmanskost för gustavo. han gilladere. i fredags kom anja
hit på middag och sen kom derek med en film. i lördags hade vi tjejkväll
här. anja, natalie och jennie kom hit och vi drack vin och skvallrade genom
halva natten. igår var det africa day i "hemliga parken", det var verkligen
HUR NICE SOM HELST!! det kändes som att vara på reggaefestivalen. folk
var glada, drack öl, sålde afrikanska grejer och så fick man smaka afrikansk
mat och sydafrikanskt vin. helt gratis allt. brilliant! gick dit med gustavo, en
kompis till honom, och en ny bekantskap, en österrikisk tjej som heter anna.
jag har inte ens sagt att jag kan tyska, hah. kanske borde det. men hon är,
för ovanlighetens skull, mycket BRA på engelska, till skillnad från resten av
alla tyskspråkiga au pairer i denna staden.. nåväl. vi hängde mest i solen,
lyssnade på reggae och lärde känna världens sötaste lilla tjej, beke, vars
mamma satt och gjorde rastaflätor på folk. så beke hängde med oss i
säkert mer än en timme. hon hade nog den finaste klänningen jag nånsin
sett på en liten tjej. jag hoppas att anna lägger upp bilderna hon tog på
facebook. min kamera har som sagt gått sönder :(

jajja. sen blev det en snabb sväng till foggy dew, dansade där nån timme
och sen kom derek och hämtade mig. sån lyx med bilskjuts yiiiihaaa :)
idag har jag och alexander bara hängt hemma. jag sov hela hans första
nap. så nice. inte minst att ha sängen för mig själv! haha. igår vaknade jag
av att natalie säger med HÖG röst (nästintill skriker) NÄ NU ORKAR JAG INTE
SOVA MER!! i mitt öra. SÅHÄR glad blev jag?? eh. hahaha.

efter jobbet idag tog jag fram malins yoga-dvd (hon fick en sån, en yogamatta
och en yogaboll av sitt jobb när hon skulle vara mammaledig med alexander men
hon har aldrig använt nåt av det) och körde igenom hela dvdn. nu känner jag mig
underbart avslappnad och sådär efter-träning-trött. himla skönt.

för övrigt har jag nästan helt bestämt mig för att INTE komma hem till midsommar.
jag har för tusan bara 11 veckor kvar här, och de ska spenderas just, här. måste
ju fortfarande åka till belfast, och till cork. hoppas på att gå på oxygen med anja,
hennes pojkvän och hans bästa kompis. oxygen är en enorm festival i juli med SJUKT
bra band. sen funderar jag fortfarande på london. kanske midsommarveckan, om inte
marika är här då. hon ska nämligen hälsa på. sen ska ju erik komma också, och viktor.
och kristin. det är kul!! jag längtar!

nu är det dubbelavsnitt vänner på tv, bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0