I'm covered by lovers

who recite lines
convinced that their bodies
are gonna save mine
but you don't know me at all
 
 
 
som sagt. mycket planer. jag har nästan bestämt mig helt
för att bli kvar här i höst. det enda som kan få mig att dra
tillbaka till uppsala vore om jag kom in på sjuksköterskelinjen,
och kanske inte ens det. jag känner inte att jag är färdig här.
jag räknade veckor igår och kom fram till att jag typ bara har
11 ynka små veckor kvar här. en omedelbar PANIKSTRESS
spred sig i min kropp och jag bestämde mig nästan genast för
att SÅ FÅR DET INTE VARA. det går bara inte. jag är inte klar
här. jag har så mycket kvar att se. jag vill hellre åka hem spyless
på dublin, än att åka hem när det känns som att det just har börjat.
för så känns det nu.
folk säger att jag ska njuta allt jag kan av de här 11 veckorna men
JAG HAR NJUTIT VARJE DAG SEDAN JAG FLYTTADE HIT. jag njuter allt
vad jag kan. ändå känns det inte okej att åka hem till uppsala så snart. 
när jag ju faktiskt har ett val. som är alldeles mitt. 
 
planen för midsommar är för övrigt, förhoppningsvis(beroende på huruvida
isabell ska med mig till finland eller inte) att åka först till sverige i några
dagar, sedan ta båten över till finland för midsommar och flyga därifrån
till dublin. om isabell inte ska med mig så flyger jag nog raka vägen till
finland, alternativt tar båten själv. men det låter rätt tråkigt.
äh. vet inte. det ska bokas snart iaf. om det ska bokas.

derek har bjudit med mig till västkusten annars, han och hans polare
ska hyra ett hus, surfa om dagarna och festa om nätterna. men jag
vet inte. känns det inte jävligt seriöst om man bjuder med mig sådär?
haha. jag är fan som chandler när det kommer till relationer, märker
jag mer och mer. det har för övrigt gått över ett år sedan jag och tim
gjorde slut och det var ju fan likabra, såhär när man blickar tillbaka på
det.
nä. just nu är jag inte redo för nån handboja. eh. pojkvän. ni fattar vad jag menar. 
(även om denne karl seriöst är GUD på gitarr. haha.)
 
imorgon ska jag och alexander iväg på "parent & toddler-swim", det ska bli
riktigt kul faktiskt! bara vi hinner dit i tid.. det tar nog 40 min att gå dit från
oss, och så måste man ju byta om och grejer.
jag har börjat yoga. hemma. det är kul! varje gång jag är klar känns det som
att jag vill gå och lägga mig, för det avslutas med världens längsta relaxation-session. 
 
på fredag börjar en serie om au pairer i dublin på tv. här på irland alltså.
ska bli kul! sa precis till gavin att de borde filma mig om de vill ha kvalitativ
tv. han sa att de ju redan satt upp kameror i hela huset för att bevaka mig ändå :D
haha. gavin är rolig. oftast. ofta är han så tråkig att han blir rolig också. det är kul.
jag har kommit fram till att jag måste spendera mera tid med familjen här, annars
kommer jag ångra mig. ifall att de inte kan ha kvar mig, och jag måste söka annat
jobb.. malin och gavin är några av de finaste människorna jag nånsin har träffat,
faktiskt. himla fina och bra. 
 
det var allt! 
 
nä förresten. ni är ju himla många som läser, varför är det så få som lämnar spår efter sig!?
vilka är ni egentligen? träd fram ur buskarna! (eh?)

Kommentarer
Postat av: Anja

JAG LASER! JAG! JAG! Ehh dude vad for serie om au pairer i Dublin? Pa vilken kanal?

2010-05-20 @ 10:03:36
URL: http://anjamariaeriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0