I thought that if I didn't go and play

the sadness would get bored and go away 
 
 
hade en rätt bra dag. förutom att det regnade men det gör
det ju varannan kvart. just denna gång var det när jag och
alexander skulle hem från playgroupen. nej, vi orkade inte med
att gå hem till niamh trots att hon bjöd oss. jag orkade inte ens
vara social under playgroupen, läste i en bok om alzheimers hela
tiden, när jag inte sprang efter alexander då.. sen gick vi hem
och lekte lite. alexander var fin och mysig idag. det gillas. när
malin kom hem gick jag ut och joggade, fantastiskt! då hade solen
kommit ut och det var riktigt varmt. någon kille visslade efter mig
när jag väntade vid rödljusen (detta var INNAN jag hade tagit av
mig min fula xxl-tjocktröja för att jogga i ett (ganska urringat) linne.) 
folk är liksom så fula här att man tillochmed är snyggast när man är
luffig och ska ut och jogga. YES. jackpott!

när jag kom in så badade jag alexander, för det hade jag lovat.
han tyckte inte om att tvätta håret, att leka med flodhästen var roligare.
jag skällde som en hund när jag lekte med den, haha, och kom på att jag
inte har nån aning om hur en flodhäst låter. malin berättade att hon hört
flodhästar para sig en gång och att de mest grymtade liksom. haha. så
det fick bli grymt-vrål istället. jaja, nog om flodhästar och deras läten. 
 
idag har jag varit helblödig. redan innan vi hade kommit till playgroupen hade
jag gråtit två gånger. jobbigt. när vi var där sen, på biblan, så läste jag om alzheimers
sjukdom och några citat ur ett tal som nån man med tidigt diagnostiserad alzheimers
hade haft. då bröt jag nästan ihop. fick samla mig som fan för att inte grina. herregud.
vilken dag.

kvällen blev dock mysig, satt och pratade med malin hela kvällen fram tills nu.
imorgon åker de iväg och det blir lugna gatan här. ska bli både skönt och jobbigt.
imorgon kommer anette hit, vi ska prata ut. på fredag ska jag ha e-möte och sen
kommer nog derek hit med nån film. på lördag kommer natalie, jennie och anja
hit. ska bli himla kul. på söndag ska jag på 'africa day' i "hemliga parken" med
gustavo. ska bli kul det med! framförallt ska jag STÄDA MITT RUM. PUNKT SLUT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0