you know that I could use somebody

you know that I could use somebody
someone like you
and all you know
and how you speak 
 
 
busy bee hela veckan. söndags: dejt med fransman,
måndags, dejt med irländsk HET man och drinkar med 
tjejerna. tisdags: middag och utgång med tjejerna som
kommit över till dublin. fel nitelink hem etc. eh.
onsdag: ST PADDY'S. cider hela dagen! på luasen hem
smsade jag natalie, avslutade smset med typ "hoppas no
nackers på vägen illa taxin ringtom och i fiol." bra där.
haha. läste det idag i utkorgen, garvade högt på luasen. 
 
idag har jag varit med emelie, anna och karin i stan. jag visade
dem grafton street, st stephen greens shopping centre och sen
åkte vi till dundrum shopping c. fick ju presentkort där när jag
fyllde år. köpte en kjol och en skitsnygg liten väska. nice. 
 
ikväll är det tjejernas sista kväll i dublin så vi ska käka ute
och sen kanske jag ska försöka ta dem till ett ställe utan namn,
eller no name, i folkmun. det är inte  skyltat och ser ut som en
helt vanlig lägenhetsdörr och man måste gå upp för en trappa
och in i en dörr utan nåt namn på, och där inne är världens MYSIGASTE
pub, helt fantasiskt. min irländska dejt tog mig dit i måndags och jag
blev kär genast. i stället alltså. inte i honom. haha. fast han är het.
vi ska ses i helgen igen. det känns så... oskyldigt det här med dejtandet
haha. nåväl. man slipper betala för sig som tjej och får förhoppningsvis
en trevlig kväll, så varför inte liksom :D 
 
om 20 dagar kommer jag hem över onsdag-söndag. ska bli kul,
tror jag. känns så konstigt på nåt sätt. inte varit hemma på hundra
år. mina svenska kompisar och mina dublinkompisar verkar inte gå
ihop iaf. jag undrar hur mkt jag själv förändrats sedan i julas, det
är nog ganska mycket. jag måste säga att jag tror att dublin har gjort
mig till en mer omtänksam människa. jag ställer mig upp på luasen
för andras skull, och jag är snabbare att sträcka fram en hjälpande hand
än förut. dublin-attityden smittar av sig, jag tycker att det är fantastiskt.
vad ledsen jag ska bli när jag kommer tillbaka till ett egoistiskt uppsala,
där människor inte alls är människor med varandra, utan mest tycker
att de andra är till besvär och i vägen. hmm.

jag har nästan helt bestämt mig för att stanna hösten också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0