Dancing at discos, eating cheese on toast

yeah you make me merry, make me very very happy 
but you obviously, you didn't wanna stick around,
so I've learned from you 

 
imorgon fyller jag år. 22 långa år. förra veckan berättade gavin
vid matbordet att man efter 21 bara blir dummare och dummare.
det vill säga, man får svårare och svårare att lära sig nya saker,
nya språk, och minnet blir bara sämre efter 21. och jag känner
lite att: HUR FAN SKA DET HÄR GÅ? jag som knappt kommer ihåg
vad jag ätit, en halvtimme efter middan. ja, jag skulle ärligt kunna
säga att jag redan nu många gånger om dagen riktigt lider av mitt
dåliga minne. det gör mig nästan lite rädd ibland. nån gång skrev jag
blogg två gånger samma dag, om exakt samma saker, bara i olika
ord och meningar. när jag sedan gick in och såg att jag skrivit ungefär
samma sak tidigare samma dag fick jag liksom kalla kårar längst med
ryggen. usch. måste man bli äldre än såhär? 
 
 
en vecka gick fort. den flög iväg. isabell åkte alltså hem idag. tråkigt.
det här gjorde vi:
tisdags: var hemma och chillade, gick en sväng i the village, dansade magdans.
onsdag: åkte ner på stan och shoppade, gick i st stevens greens park.
torsdag: åkte darten ut till kusten med anja och kian. hade en mysig dag
i solskenet på stranden. på kvällen skulle vi till the church men icke, jag
blev akut magsjuk och kvällen och natten spenderades på värsta sättet
nånsin, nämligen med kräkhinken som enda sällskap. åh.
fredan var jag bara hemma men isabell hittade till stan och shoppade
hela dan medans jag låg hemma och såg på vänner. på kvällen såg vi en
film och däckade vid elva. jag var inte magsjuk utan matförgiftad, så jag
smittade inte och jag mådde mkt bättre på fredagen.
lördan vaknade vi tidigt, åkte till dundrum vid tio och spenderade dagen
där, och sen åkte vi till guinness store house. det var mysigt fast ganska
dyrt med tanke på hur tråkigt museet var. men det var fin utsikt från toppen
och man fick en pint guinness iaf. efter det gick vi ut med sara. det blev the
church, fitzsimons, hard rock café och whelans
. så jag fick visa så gott som
alla ställen där vi hänger, på en och samma kväll :P hade en riktigt kul kväll.
i söndags åkte vi in till pheonix park på eftermiddan och sen gick vi ut med
natalie. vi hittade världens mysigaste lilla pub som hade reggaeklubb och
var fullt med jättetrevliga och roliga människor. jag och natalie bestämde
rätt snart att det ska bli vårat stammishak från och med nu, varje söndag.
hade verkligen jättejättekul där :)
igår åkte vi in till stan och shoppade lite och satt i st stevens green park i solen.
hela veckan har det varit jättefint väder :)
idag åkte isabell hem och jag och alexander hängde i pheonix park halva
dagen och sen köpte jag en klänning till mig själv i födelsedagspresent :) 
 
utöver allt jag just räknat upp har även detta hänt: 
jag har varit tvungen att låtsas som att jag var gift och att alexander 
var min bäbis, pga en påflugen döv man i track suite i parken.
och isabell råkade säga 'yeah maybe' till en äcklig och tjock 
libanes som sa 'maybe I get lucky tonight' och menade på henne, 
men hon hörde inte riktigt för att det var så hög musik så hon bara 
höll med och han föreslog i slutet av kvällen när jag och isabell kommit 
ifrån varandra att hon skulle hem med honom istället för med mig HAHA. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0