Set down your glass

I painted this
to look like you and me forever 
as we're now

 
så var man gammal då. alltså. 22. känns jättegammalt. jag vill liksom inte
vara 22. jag vill inte vara äldre än 21. mitt utseende kommer att krackelera
från och med nu, mina celuliter kommer klona sig och hakorna likaså. min
förbränning kommer att minska så jag kommer behöva skära ner matintaget
om jag inte vill bli tjock, och min hud förlorar sakta sin elasticitet, mina leder
kommer göra ont i nerförsbacke och en enda partykväll kommer att göra så
jag behöver återhämta mig en hel vecka... LISTAN ÄR LÅNG på vad som händer.
(jag lär mig allt jag vet från www.aftonbladet.se, för er som inte visste det.. :P) 
 
klockan elva igårkväll ringde kristin. klockan var då givetvis tolv i sverige, så
hon ringde för att sjunga och gratulera. fint. sen sov jag i mitt svinkalla rum tills
mamma ringde klockan sju. hon trodde jag var uppe och jobbade, även hon hade
missat tidsskillnaden :P hon sjöng och det var fint. sen sov jag en halvtimme tills
malin kom in och sjöng, med en sömnig bäbis i famnen. alexander fick sova hos
mig nån halvtimme innan vi gick ner i köket och käkade frukost. överallt i kylskåpet
fanns mystiska lådor märkta 'do not touch!' och 'don't even think about it!!' haha.

vi gick till playgroupen och efter det åt jag soppa på mcCafé medans alexander sov.
klockan halv tre var vi bjudna till niamh för att fira min födelsedag. hon hade gjort
bread-cake till bara mig (niamh själv är glutenintolerant) som var jättegod och så
fick jag presenter också! fint! fick en vinflaska, choklad och gaeliska present-etiketter.
gavins mamma niamh är så rolig och patriotisk.

så småningom gick jag och alexander hemåt igen och mötte malin i dörren. jag gick
upp en stund och när jag kom ner hade malin dukat jättefint i köket. på min tallrik
låg ett paket, ett kort och ett guldägg. (guldägget var ett enormt malteser-choklad-ägg)
 
malin hade fixat jättefint med förrätt och så min favoritmat, LASAGNE! :D jag åt
så jag nästan sprack och drack vin så att jag nästan blev full. sen tog hon fram
en jättefin tårta som hon gjort, med happy birthday utstavat i bokstavs-ljus.
de sjöng och det tog mig tre andetag att blåsa ut ljusen. (givetvis skämtades
det om hur gammal jag blivit som inte orkade blåsa ut ljusen längre.. haha.)
nåväl. tårtan var jättegod och sen fick jag öppna mina presenter :D i paketet
var det ett par 'happy leprechaun socks!' hahaha lagom till st patricks day om
en vecka. sen fick jag ett presentkort på Dundrum! helt perfekt :D och ett
jättefint kort också. det var tända ljus på bordet och vi hade de fina vinglasen
och asjetterna som gavin inte ens vågar röra vid, från vardagsrums-skåpen.
det var mycket fint och mysigt. malin och gavin är verkligen världens bästa
värdföräldrar. jag längtar så tills mina päron kommer hit och får träffa dem,
jag tror att de kommer tycka om varandra jättemycket. 
 
jag undrar varför jag alltid har ont i halsen. jag tror jag har haft ont i halsen
i ett år nu. utan att överdriva. jag har ont i halsen varje kväll när jag ska sova
och varje morgon när jag vaknar. kanske borde kolla upp det. 

imorse längtade jag hem när mamma ringde, men det blev en jättebra
dag ändå. solen sken igen, den har nog skinit i två veckors tid nu, vilket
är hur ovanligt som helst för att vara dublin. det är fantastiskt. jag uppskattar
och sätter mig en stund i solen så fort jag hinner.
imorgon ska jag boka tid för att operera ut mina undre visdomständer.
fy fan vad läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0