Show me where the sun comes through the sky

I'll show you where the rain gets in and I'll
show you hurricanes
the way that summes fades
underneath
the weight of it all



modevisningen igår var jättekul. vi fick en goodiebag och
modellerna var studenter, så det var riktiga människor,
inte benrangel, något som jag tror gick hem.

idag var en riktigt dålig dag, om jag ska vara ärlig. jag kom
hem sent igår, trots att vi drog rakt hem efter visningen och
inte gick på efterfesten. var hemma kanske kvart över tolv.
när klockan ringde 7.25 imorse blev jag arg. och jag var arg hela dagen,
känslan höll liksom i sig. jag och alexander åkte till anja och kian
ute i ghetto nr 2. käkade lunch där och sen till ikea. köpte lingonsylt,
var inte sugen på annat. liksom för arg och trött för att orka vara sugen
på nåt. arg på.. ingenting egentligen. jobbig känsla. om alexander inte
hade varit så otroligt fin och snäll och söt på luasen hem som han faktiskt
var, så hade jag nog brutit ihop. Tack Gud!

hängt lite med malin och gavin nu på kvällen. pratade lite om
dagsrutiner och så. gavin lovade att komma hem i tid den närmsta
veckan och det var skönt att få ett sånt löfte, så att jag kan planera
saker efter jobbet också och så. det har varit lite jobbigt de sista
veckorna för jag har känt att jag inte vet när jag kommer sluta och
så.. men men. done and done. skönt att ha snacket överstökat också.

med risk för att låta tjatig: om en vecka är mina föräldrar här! fantastiskt!
ska bli så kul att få visa dem mitt hem, mitt nya liv. mitt ghetto, min
brotunnel och min luas och mitt dublin. mitt mitt mitt.


där anja bor kom det häromdan en pikébuss med män (gardaí) med k-pistar
som hoppade ut, drog ut fyra pers ur en annan bil, stoppade dem i sin pikébuss
och körde iväg. mitt framför anja och kian på vägen. nu står det polisbilar på
gatorna omkring som stannar förbipasserande bilar och frågar vart de ska
nånstans. ghetto.

tydligen är våra grannar knarklangare och barnmisshandlare (här är det inte
olagligt att smiska sina ungar btw) och häromdan såg jag en kille utanför sq.
som försökte sälja hash till random folk på gatan. gavin tog en omväg häromdan
för att visa mig och anette en sämre del av tallaght. det var skräp överallt, deras
gator, och varje gräsplätt på hela området, såg ut som ekonomikum dagen efter
valborg. detta var kanske 1km från vårt hus. ghetto.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0