nu är du rik, utan nånting alls

för mjukhet kan komma ur sorg 
 
 
det är 11 mars 2010 och jag har filosoferat hela dagen. jag har varit i
stan, träffat natalie och anja, shoppat kläder jag inte behövde för pengar
jag inte hade. jag kom hem till ett vackert hem, solen sken och... jag var lycklig.
jag ÄR lycklig. det går inte en dag utan att jag är raktigenom lycklig, sådär att
det nästan pirrar till i kroppen och man bara går och ler. typ som man är när
man är jättekär. fast det är jag inte. inte alls faktiskt. (det kanske är därför
jag är så lycklig?)

11 mars 2009 hade jag min första 'heldag' i rotterdam, solen sken
och liezel och jenny från sydafrika plingade på, nyfikna på vem
den nya au pairen i le noble-familjen var. det var jag. mamman
i familjen jag bodde i köpte mig hostmedicin för att jag lät som
en jordbävning. jag kände mig halv, lite rädd och spänd på samma 
gång.
 
11 mars 2008 åkte jag och kristin till egypten. jag hade dagen innan
fått en egypten-bok och tre röda rosor av fabian. det hade gått
ungefär tre veckor sedan vi hade gjort slut och jag kände mig halv. 
 
11 mars 2007 var jag nog bakis efter min 19årsfest i fabians kvarterslokal.
vi åt tacos och jag fick en enorm chokladfontän av greken, kristin och falko
som är rätt het. jag fick barnmat, fläsksvål, en barnryggsäck och en action-
man av isabell och jossan, de tvingade mig att smaka på barnmaten. jag 
var lycklig.
 
11 mars 2006 var jag bakis efter första utgången på SEVEN. haha.
då var jag och viktor tillsammans och alla gick alltid ut i jeans minns
jag. jeans och linne. jag tror att jag var ganska sjuk, när jag tänker 
tillbaka på födelsedagsfikat jag hade några dagar innan födelsedagen.
 
11 mars 2005 var jag sjuk. farmor låg på sjukhus och jag orkade
inte vara glad över nånting alls. jag var inte ens halv. jag var knappt alls.


11 mars 2004 var jag sjuk. det var dagen efter jag fick en gul blomma av
anders i födelsedagspresent och carin hade gult hår på mitt födelsedagsfika.
jag fyllde 16 år och visste nästan ingenting om nånting, fast trodde
mig veta allting om allting redan. jag var olycklig.


sen minns jag inte längre bakåt faktiskt. men där var några år iaf. 
 
 
 
det läcker vatten nånstans i malins och gavins badrum, så nu får vi inte
använda badrummen på övervåningen. dvs vi delar på ett badrum, det
där nere. imorgon kommer en mamma på besök med sina två tonårsdöttrar
och de ska stanna över natten hos oss. då blir vi alltså 7 pers som delar på
en toa. hmm..

jag känner att man blir lycklig av färgglada kläder och köper härmed
(egentligen from. förrförra veckan redan) nästan enbart färgglada kläder.
det är för dyrt att operera ut tänderna i irland, jag ska göra det i sverige
istället. lite nervös. det kommer göra ont. enligt min bror kan man bara
äta soppa i en månad. och han drog ändå bara ut en, jag måste dra ut
två. kanske blir två månader soppa för mig, haha :P nu ska jag
mannekänga för mig själv här i mitt rum, i kläderna jag köpte idag. :D
sen ska jag soooooova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0