det är en helt ny värld

men jag är alldeles lugn 
 
 
jag undrar varför jag alltid är sjuk helt plötsligt.
typ som jag var på gymnasiet. anna skrev nåt
om den fuktiga luften och att man blir skör här,
man har ingen motståndskraft. det är som att
irland har en helt annorlunda bakteriehärd, och
den tär på mig. den attackerar mig gång på gång
och nu är det så längesen jag var frisk att jag knappt
minns det. jag har varit täppt i näsan en vecka nu,
och idag är jag helt svag. halsontet ska vi inte ens
tala om, fy fan. 
 
 
ken är sjuk så det blir ingen fest hos honom ikväll.
kanske likabra det. blir nog hemma. natalie måste
sitta barnvakt, anette återhämtar sig fortfarande efter
veckans magsjuka och anja får sin pojkvän på besök
varje helg. vi ska som sagt få folk på besök idag, och
vi ska käka tacos allihopa. ska bli gott! tonårstjejerna
snackar svenska (mer eller mindre) för deras mamma
är svensk. kan bli kul. 
 
ska sova en stund, alexander sover så det gäller att passa på.
om fyra veckor är  jag i sverige. om tre veckor kommer mina
föräldrar hit. på måndag kommer emelie, karin, anna, malin och
linda till dublin. fint. ska bli kul. ser fram emot st patricks day trots
gavins predikningar om att folk slåss överallt och att man måste vara
försiktig. jag förväntar mig en aningen mer kaotisk och våldsam valborg,
typ. med st paddy's parad. ska bli kul att se. köpte en GUINNESS >st patricks day
2010< special edition t-shirt igår på guinness-affären. kul. den ska jag ha på mig då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0