Två tungor har mitt hjärta,

två viljor har mitt sinn 
Jag älskar dig förevigt 
och jag blir aldrig din


 
 
Den irländska västkusten är sagolikt vacker.
Det här var vår utsikt från tältet:  
Helt okej, I tell ya! Sen har vi även myst på småpubar
som inte går att beskriva i ord. På en av dem jobbade
denne man:  
ja alltså, ENDAST denne man. Han är 90 år, saknar ett öga och
håller sig i barkanten när han går. En pint guinness tar någonstans
mellan 5-10min att hälla upp, och allt annat man kan önska från
hans pub finns endast pissljummet, då guinness är det enda han
har på tappkran. Men det gör liksom ingenting, för alla älskar honom
och från hans pub går en dörr rakt in i hans vardagsrum. Och han
har jobbat där sedan han var 13. Charmig man på min ära!! 
Det tog ungefär 45 min innan Derek ens kunde beställa, och då var
där ändå kanske max 4-5 pers före honom. Love it. 
 
Vi satte oss även på en liten lokal pub där lokala musiker
satt och spelade. Det är tydligen mer regel än undantag,
och alla ger plats för musiker som önskar spela på puben.
De dricker även gratis och sprider en himla glädje. Vi fick
lyssna på genuin irländsk folkmusik, något jag kanske inte
alltid varit ett jätte-fan av, men UNDERBART är allt jag har
att säga. jag satt och gapade. Så fantastiskt. Tre gubbar i
ett hörn, tre instrument. Lagom högt, supermysigt. I loved it! 
 
Kom hem igårkväll och idag har jag och anja varit på ikea 
med ungarna. Det var mysigt och jag köpte knäckebröd. 
Sen har jag även blivit medlem på en sån au pair-site. Även 
om jag aldrig tror att jag kan hitta en ny värdfamilj som är bättre 
än min nuvarande, men de har inte råd att ha kvar mig efter slutet 
av juli. supertråkigt :( Hoppas på att hitta nåt iaf, jag är inte färdig 
med irland än. Imorgon ska jag träffa Jordans familj, de letar ny au 
pair. Hoppas att de är trevliga, Jordan har gjort supermkt reklam för 
dem iaf :)
 


Kommentarer
Postat av: therese

TACK!

2010-06-29 @ 07:48:47
URL: http://slutavarafet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0