The vision

it clings to my mind
it nauseates me
before I go blind
 
 
 
Det här var på första sidan idag(klicka för förstoring): tallaght, arbetslösast i dublin. 
Ja, jag förstår om ni undrar vad tjejerna gör där på framsidan,
det gjorde jag med innan jag vande mig vid den skitkonstiga
journalistiken här. Bilderna hör aldrig ihop med rubrikerna, utan
har en liten bildtext under som förklarar vad bilden handlar om. 
 
Anyhow. Tallaght är alltså arbetslösast i hela Dublin. För er som
missat det så är det även där JAG bor. Här bor över 10.000 arbetslösa
människor. Mysigt vi har det här. Inte konstigt att typ hela jobstown (en
fattig del av Tallaght) hade sina fönster öppna mitt på dagen häromdan
när jag och Alexander skulle till badhuset och bada. 
 
Haha. Jag måste göra fantastisk reklam för irland..!? eh. nåväl.
Irland ÄR fantastiskt på många andra sätt. Hade det inte varit så
fattigt och fruktansvärt efter i allt vad jämställdhet heter, hade det
varit ett land jag kunnat tänka mig att bo i, föralltid. 
 
Imorgon kommer Gavins pappa och hans nya fru och hälsar på.
Gavins pappa drog när Gavin var typ 3 och de hade ingen kontakt
förens förra året, när Alexander föddes. Det ska bli spännande att
se vad det är för människa. För att ha varit gift med Niamh en gång
i tiden antar jag att han måste vara rätt konstig han med. Men iaf.
Ska bli spännande. 
 
För övrigt har jag idag fyndat joggingkläder från Nike och joggat
kortare än nånsin. Jag var helt slut. Jag tror att det är sömnlösheten
från förra veckan som fortfarande spökar. Jag sov HELA alexanders
morning nap också. 2.5h. Så värt. Ibland har jag världens bästa jobb.
För det mesta faktiskt. 
 
Ikväll ska jag fixa klart vår refenslista så vi får vårt VG på examensuppgiften,
WOOP WOOP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0