So the best thing

I can
give to you
is for me to go
and leave you alone
'cause you've got growing up to do



Som en liten note till gårdagens inlägg så frågade jag malin
idag och hon trodde det var ungefär 40.000 allt som allt som bor 
i Tallaght. Det betyder alltså att ungefär en fjärdedel av alla som
bor här är arbetslösa. Det är ju helt sjukt. Men enligt Malin vill folk
ofta inte heller ha jobb, för man får sjukt mkt betalt som arbetslös.
När hon bodde tillsammans med några studenter som blev klara så
ville de VERKLIGEN INTE söka jobb, för de tjänade på att vara
arbetslösa. Allt är helt baklänges och uppochned här, känns det som. 
 
Idag har vi haft besök och det var mysigt. Jag längtade hem lite,
för Gavs pappa och hans nya fru var precis såna där som mina
föräldrar umgås med. Kulturmänniskor. Jag gillade dem. Vi åt
jordgubbar doppade i först citronjuice och sedan socker. Det
var gott! Gavs pappa tipsade om en massa ställen på kusten och
jag är SUPERsugen på att åka och semestra lite för mig själv
nästnästa vecka när jag är ledig hela veckan.
Men så pratade jag med mamma som sa att farfar var lite ledsen
och att farmor mest sover nu... Så jag bokade en resa nu iaf.
Jag kommer vara i sverige från söndagkväll nästa vecka till torsdag, dvs
dagen innan midsommar. Jag hoppas på att hinna iväg till västkusten efter
det nämligen, medans jag fortfarande är ledig, därför bokade jag en så
kort resa. Men nu vet ni iaf, så ni som vill hinna träffas kan ju höra av er
till min svenska telefon t.ex. :)

Kommentarer
Postat av: Zettermark

Sv: Tack så mycket! Klart att du får läsa :D

2010-06-13 @ 10:18:45
URL: http://zettermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0