Sand paper tears corrode the film

and I need you now somehow 
I need you now somehow 
 

 
Jakten efter en ny värdfamilj är i full gång. Den sista juli
jobbar Malin sin sista dag, sen är hon mammaledig och de
har inte råd att ha kvar mig då, trots att de hade hoppats på
det. Och jag med såklart. Men men. Igår var jag och träffade
Jordans värdfamilj ute i Lucan. De verkar himla fina, avslappnade
och roliga, och ungarna är vackra som jag vet inte vad. De har
träffat Alexandra också, så det är lite competition typ vilket känns
lite udda men men. Jag har även varit i kontakt med en fransk
familj som jag ska träffa nästa vecka. En svensk tjej hade kontaktat
Anja idag, hon har en 5månaders bäbis och de behöver någon från
första augusti. Anja vill ju helst flytta ihop med sin karl, men hon
ska träffa dem på söndag, och om hon inte "tar dem" så ska hon
ge dem mitt nummer. 
 
Igår var vi och simmade, och sedan i lekparken. Alexander har
helt plötsligt blivit stor pojke och kan åka rutschbana på helt
egen hand. Skönt! Jag sitter bara och tittar på. haha.
Idag var vi på playgroup och alexander orkade promenixa
nästan hela vägen till sq. Superbra. Han sov gott på eftermiddan
och det gjorde jag med! Haha. Blev lite sent igår, hade himla kul
hos Jordan. På lördag ska de ha stor fest där, 4th of July-tema.
Amerikansk ska man se ut. Ska bli kul! De sa att jag fick ta med
Derek om jag ville men jag vet inte. Känns som att saker går lite
väl fort just nu va. Vi var ju borta hela helgen tillsammans, och
helgen innan det träffade jag alla hans kompisar.
Är det fel på mig eller är det normalt att bli freaked out? Jag har
väl aldrig varit såhär förut. 
 
Jaja. Skitsamma. Jag har min fått min yoga-dvd åter och nu ska här
yogas. Skönt. 
 
För övrigt är det supervarmt på irland just nu, det känns verkligen
att man är utomlands. Fukten, alla dofter. Det känns som att vara i
något land kring medelhavet, ibland får jag flashbacks till cypern,
turkiet och grekland, för det luktar likadant på sina ställen. Det är
väl nån blomma. Mysigt är det iaf. Känns som att jag är på semester
fastän jag jobbar! :) Annars försöker jag mest njuta av att bo med
min värdfamilj, hänga, umgås, prata, allt jag inte kommer kunna
göra sen när jag flyttar. Det är lite sorgligt. Men eftersom jag blir
kvar i Dublin kommer jag nog hälsa på rätt mkt ändå :) 
 
Den preliminära planen är att komma hem till sverige efter julen.
Jag hoppas typ på att tröttna i höst, haha. För just nu känns det
som att jag aldrig vill flytta härifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0