I never promised you a ray of light

I never promised there'd be sunshine everyday
 
Nu är jag tillbaka i Dublin igen. känns bra. Fantastiskt.
Jag var så lycklig på flyget tillbaka att jag fick liksom en
adrenalinkick typ. Fick vänta på flygbussen i 45minuter
men det gjorde inget för vädret är fantastiskt här och
jag hade sovit hela flygresan. Igårkväll hade vi "avskedskväll"
på foggy dew. Det var från början bara jag, natalie och alexandra
som skulle dit, eftersom alexandra åker hem idag (!) och natalie
på söndag. Natalie blir borta hela sommaren och Alexandra säger
att hon kommer senast 19e juli MEN har inte ens bokat nån biljett
än :( aja. iallafall så kom även anja, jordan, teresia, ken och mikey
vilket var mkt trevligt.
När jag väntade på bussen hem kom nån uteliggare och klappade
mig på kinden när han gick förbi. Jag blev livrädd. Herregud. Nåväl. 
 
Idag har jag varit ute och joggat och duschat hos Gavins kompis,
haha. Så jävla random. Alltså såhär är det: Gavins kompisar håller
på att fixar med huset, de målar om och idag flyttar de vattentanken
på taket, därför stängde de av vattnet medans jag var och joggade.
Så när jag kom tillbaka sa en av dem att hans päron bor tvärs över
vägen bara och att jag får duscha där om jag vill. Snällt! Han gick
över, tog fram en handduk och en morgonrock och stängde in hunden
ifall att jag vore rädd för hundar. Det var liksom inget konstigt, såklart
jag kan duscha där, hans föräldrar är i turkiet. På irland är det så
underbart självklart att vara hjälpsam. I love it. De hade en mycket 
bättre dusch än jag. Mitt vatten är alltid kokhett nuförtiden, vet inte 
varför. but still.
 
Om två timmar kommer Derek och hämtar upp mig och sen drar vi
till VÄSTKUSTEN!!! Den irländska alltså. Ska bli fantastiskt. Vi ska till
lahinch, cliffs of moher och kanske aran islands. Jag är helt hög av
adrenalin redan, ska bli så himla kul. Derek är ofta på västkusten
och surfar, så han vet alla de bästa ställena. Om det inte regnar
ska vi tälta, annars ska vi sova hos en av hans kompisar som bor
där borta. Jag är så peppad!!!

På söndag kommer vi tillbaka till Dublin.
OCH jag har en ny kamera nu,
så bilder på resan utlovas!!! :D 
 
 
 
Detta hann jag med i sverige förresten:
Söndagkväll: häng i en röd soffa på rackarberget. bra soffa det.
Måndag: fika hos lena, häng med kristin på universitetstrappen,
lunch och umgås hos farmor och farfar, promenad med greken
och esse + hunden, häng med angelie och sen hemmahäng med
päronen.
Tisdag: segla med pappa och farfar hela dagen, sen förfest hos
emelie, utgång på snerikes och pizza på rackarberget.
Onsdag: Lunch hos farmor och farfar, hämta lådor hos ellen,
rensa lådor (5 blev 4) och lämna lådor hos emelie. Hänga med
isabell och sen basta med mamma
Torsdag: hämta min nya kamera från brorsan och sen FLYGA HEMMMM!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0