Glömd är havet som ni en gång stigit upp från

tempot högt innan mörkret faller 
 

Imorgon flyger jag till Sverige. Jättekonstigt. Jag vet inte
om jag vill riktigt. När jag flög därifrån senaste lovade jag
mig själv att jag inte skulle komma tillbaka förens i augusti.
Men nu är det som det är med mina farföräldrar och jag är hellre
den som åkte en "extra gång" än den som ångrar sig som inte
åkte när jag hade chansen. Hoppas även på att få segla med min
far, det vore fantastiskt.
Igår var vi ute. Det är tydligen ALLTID förfest i trinity college
park, något vi tyckte var mycket trevligt!! En amerikansk kompis
som heter jordan sa att hennes familj letar ny au pair från augusti
och både jag och alexandra ska träffa dem nästa vecka. det vore
ju toppen, den familjen verkar verkligen vara världens bästa. inte
för att jag tror nån kan vara bättre än min men ändå. kul om de
skulle välja mig och kul om jag skulle få bo i lucan istället för ute
i mitt ghetto här.
Vi gick senare ut på fitzsimons och perty kitchen, det var nice.
kom på att perty kitchen var det stället där erik skällde ut
bartendern i julas. haha. det var skitkul. den här gången
spelade de dock MYCKET bättre musik och på nåt sätt
smet vi tydligen förbi kassan och behövde inte betala
inträde. jag märkte ingenting jag. jajjja.

Åkte taxi hem och fick som vanligt lyssna på taxichaufförens livshistoria.
jag älskar det!! irland är fantastiskt. Han var så himla trevlig och jag
rådde honom att aldrig åka till sverige, för hans egen skull. Ofta när
jag berättar hur det går till i sverige när man åker taxi blir
taxichaufförerna här helt bestörta. att bara prata om vädret och
sen sitta tysta är något som ALDRIG skulle hända här. 
 
Idag har jag och malin kollat på bröllopet. ÅH SÅ FINT. Och TUR
att man kunde kolla på internet. Derek kom förbi en stund men
tröttnade rätt snabbt, han förstår ju inte ens vad de säger så det
är väl välförståeligt. Dessutom har de inget kungahus här och
intresserar sig inte alls för rika människor i fina klänningar på
samma sätt som vi gör i sverige. Nu ska jag ut och jogga en
sväng och sen ska derek hämta upp mig och vi ska på barbeque-fest
där vi ska sova över. Imorgon får jag skjuts till flygplatsen. nice. 
 
Vi ses imorgon!! kanske :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0