Ännu spelar syrsor till vindarnas sus

ännu rullar kulorna på skolgårdens grus 
och än strålar solen på brunbrända ben 
ännu ruvar fåglarna fast timmen är sen 
det finns tid till försoning, innan dagen är förbi 
för jag tror, jag tror på friheten jag lever i 
 
 
ibland har jag lite ångest för att jag håller på att bli gammal.
alltså. jag är ju inte dum, jag vet att jag inte är gammal och
inte är varken gammal eller vuxen "på riktigt" på ett bra tag till.
men min panna har redan 5 konstanta rynkor och från min näsa
går en djup skrattrynka ner mot mungipan. jag gillar det inte.
precis som jag hade svårt med min kropp när den förändrades i
puberteten, kommer jag helt säkert ha igen när rynkorna börjar
dyka upp. för att inte tala om graviditets-hull som man lägger på
sig när man är gravid. jag kommer nog aldrig våga vara gravid
ens. eller jo. kanske. förmodligen. men det kommer vara en aning
motvilligt, haha.
jag är rädd för att bli dement, få hängtuttar och platt rumpa och få
en massa rynkor i ansiktet. gäddhäng och lår som trycker ihop där
uppe. fötter med sprickor på hälarna och celluliter och dubbelhaka och
och och.. hjälp. 
 
ja. jag är rädd för hur kroppen förändras. men när man väl kommer
dit är man förhoppningsvis så säker på sig själv, och har en man som
älskar en nomatherwhat, så då gör det inget, då får man förfalla kroppsligt,
för personligheten kommer skina igenom och folk kommer tycka om en
ändå. (haha. fy fan. är jag den ytligaste människan som finns?
eller är andra i min ålder likadana, bara att jag säger allt det här högt?) 
 
 
på fredag åker jag och alexandra till belfast!! ska bli så sjukt kul.
vi ska sova på flygplatsen och flyga halv sju på morgonen till london!! 
ska bo på hostel i camden, shoppa på lördan och turista oss på söndan,
på måndag eftermiddag flyger vi hem :) är sjukt peppad, ska bli SÅ kul! 
 
kvällarna spenderas den här veckan nere i vardagsrummet med
malin och gavin. det är britain's got talent - kval hela veckan, mkt
underhållande! igår var det en kille som svalde juryns vigselring,
och ett hänglås + nyckel, och i magen kunde han låsa hänglåset
runt hennes ring, och sen få upp den igen. och nyckeln. helt jävla sjukt
synd att jag missar finalen på lördag, eller om vi kanske ser den på hostelet, 
eller nån pub, man vet ju aldrig :P beror på hur stort det är i england. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0