surprise me

and make my life an adventure

jag drömde att någon försökte göra inbrott hos mina
föräldrar. jag stod vid dörren och såg handtaget gå ner.
då sprang jag till dörren, öppnade den och skrek VAD
FAN GÖR DU och det var nån kille som kutade därifrån.
jag skrek en massa efter honom men skriket blev liksom
inte ett riktigt skrik. det blev jättetyst, så typ ingen hörde
ändå. sen skulle jag ringa polisen och då var det först
upptaget och sedan var det ingen som svarade. jag
undrade för mig själv i drömmen vart världen egentligen
är på väg. spännande.

igår var jag på stan hela dan med anette och hennes
kompis anne som just flyttat hit, och anni. på starbucks
träffade vi jaime av en slump och sen kom även tereza
och mötte upp oss. sen åkte vi hem till mig allihopa,
beställde pizza och förfestade. malin gjorde oss sällskap
en stund vilket också var kul. sen åkte vi, dvs jag, anette,
anni, anne och tereza ner på stan och gick raka vägen till
porterhouse där anjamaria, sean och claudia var och firade
claudias födelsedag. det var en massa annat folk också
som jag inte kände och folk kom fram och flirtade med
en hela tiden vilket var både kul och lite jobbigt. siiri
och viivi anslöt och anette och anne åkte hem tidigt för
att de var megatrötta.
jag, anni, siiri och viivi fortsatte natten på doyles, där vi
träffade ett gäng killar de känner sedan november typ.
de var roliga men fula, och två av dem hade nästintill
obegriplig dialekt, tror de var från cork. vi hängde där
fram tills stängningsdags då en av siiri och viivis
killkompisar följde mig till dame street där han
fixade en taxi till mig. "Dublin is full of creepy people,
I might as well make sure you get a proper cab" kul.

han var halvkines och jag lovade att hjälpa honom shoppa
skjortor för det var det värsta han visste men han behöver
skjortor till sitt jobb på cuisine de france. han bor nära mig
så han kan plocka upp mig på vägen till dundrum nån dag
så kan vi shoppa där. det tycker jag är kul och jag hoppas
på att få min första irländska killkompis.
om det är något jag saknar från 'back home' så är det att ha killkompisar att hänga med.

kom hem vid fyra halv fem någon gång. åt nudlar
och grönsakssoppa, däckade på två sekunder typ
klockan halv sex.
vaknade första gången halv åtta. andra gången halv tolv.
tredje och sista gången halv fyra. då kändes det som att
det var dags att gå upp. satt i köket några timmar med
malin, värmde en fryspizza tilll middag efter lite cheesecake
till frukost. efter det har jag valt ut lite filmer från hyllan
som jag ska kolla på. det blir nog en michael palin-film till
att börja med, sen får vi se. om jag orkar ska jag även
se the holiday, den har jag inte sett förut. det var allt
för idag.

jag borde kanske dammsuga mitt rum imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0