she's a model and she's looking good



min dator hade virus som yttrade sig genom att det inte
gick att komma in på internet. mkt kul. tack vare kunde
gavin fixa det. han satt hela kvällen med det i förrigår,
så igår fick jag tillbaka den och allt funkade som vanligt :)
i tisdags var vi till anette, hon hade bara charlie (3år) så
vi kollade på film (ice age 3) allihopa och alla fyra
somnade en stund. så trötta var vi. det var rätt kallt och
jag hade bara ett par strumpbyxor och hade inte tagit den
vindtäta jackan när jag och alexander gick till bussen.
jaja.
i onsdags var vi hemma, alexander hade blivit sjuk (fått
samma som pappa gavin stannade hemma för i måndags)
så vi hängde hemma som sagt. igår åkte vi ner på stan
en liten snabbis. köpte fingervantar till alexander och
drack frappuccino på starbucks med anjamaria, anni
och anette. sen följde anjamaria och kian med mig och
alexander hem till ghettot och hängde hos oss hela
eftermiddan, det var mkt trevligt! kian är 7 månader
äldre än alexander och jätterolig. han härmar vad
man säger nästan hela tiden. om han inte orkar säga
hela ordet säger han halva. anja: sitter ni på golvet
tillsammans nu? kian: sammans.
mih. gulligt.

igårkväll kände jag mig risig (rätt väntat då alexander
hostat i min mat, mitt ansikte osv de senaste dagarna)
och la mig tidigt. sov skitdåligt, täppt i näsan :( vaknade
och önskade att jag hade varit död, i princip. men det
blev bättre sen, efter frukosten och så. när malin kom
hem (lite tidigare än vanligt för min skull) hade hon köpt
ett riktigt förkylnings-kit till mig. vilken fantastisk människa!!
jag fick en tidning (typ a la veckorevyn) som hon valt speciellt
för att det är en 'sizzling lad special! from boys to men!' haha
för hon tyckte att jag kunde behöva lite ögongodis. och så fick
jag två rör maltesers, en förpackning strepsils och en förpackning
paracetamol. FINT!
sen skickade hon upp mig på rummet och sa 'vila dig frisk nu' :)
jag ba okejrå. haha.

egentligen skulle anette komma hit ikväll men det blir inte
av. vi ska eventuellt till ikea imorgon. hoppas vi kan.
jag vill inte vara sjuk längre :( fick sms av jason om vi
ska ta den där drinken och så har jag och ken (halvkinesen
som jag berättat om, som btw var över igår och blev
UTKLASSAD på guitar hero) snackat om att gå på en
spelning här ute i ghettot imorgon som malin tipsade oss om.

åh. jag är glad att jag hittat ken, tror han kan bli en bra
killkompis. ÄNTLIGEN en killkompis. sedan erik åkte hem
till göteborg veckan innan jul så har jag saknat det.
inte för att det är nåt fel på mina tjejkompisar här,
jag har hittat jättetrevliga tjejer att hänga med och
att hitta på allt möjligt med,men killkompisar are the shit.

vet inte hur många gånger i veckan jag tänker 'fan vad
jag önskar att greken vore här' eller 'fan vad jag bara
vill gå ut och ta en öl med eric, viktor och david' eller
'om jag vore i sverige hade jag ringt eric nu'
jag drömde att viktor, eric och david var här och
hälsade på. det var en riktigt bra dröm. viktor
kommer förhoppningsvis i slutet av mars eller i aprill.
längtar.

för övrigt stod det i tidningen idag att det just skett 5 mord
på 10 dagar här i Dublin. och i lördags när jag åkte ner på
stan hamnade jag brevid några tonårs-knackers som nästan
knullade på luasen. fy fan vad vidriga de var. kan inte nån
bara ta alla knackers i den här stan, och antingen slänga in
dem allihopa på rehab och make over eller helt enkelt.. eh..
klubba ihjäl dem nånstans? haha. jag älskar min råhet. (det
här är nog anledningen till att killar passar mig bättre som sällskap.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0