open up my eager eyes

I'm mr. Brightside 


helt plotsligt ar jag tillbaka i dublin.
om ni undrar varfor jag skriver utan
o och a med prickar och ringar pa sa
ar det for att jag sitter vid gavins dator,
av nagon anledning fungerar inte internet
pa min och malin och gavin har akt ivag
nanstans, formodligen till flygplatsen med
gavins bror som var har nar jag kom hem
och gick och la mig. 

igar var en bra dag. den borjade med lite
mys och frukost pa sangen (gurka och dip,
battre an sa blir det knappast. dipen i irland
ar skitacklig sa jag var lycklig att hinna ata
svensk dip en gang innan jag skulle tillbaka)
sen gick jag pa stan en stund med isabell och
angelie som inte kande varandra fran borjan
men verkade komma bra overens. sen var jag
tvungen att aka hem till mina stackars foraldrar
som inte sett mkt av mig dessa tva veckor...
hangde lite med dem och packade min vaska.

sen var klockan kvart i atta och min bror som
aven han var hemma skjutsade mig till stan,
till domtrappkallaren. Greken och richard fyllde
ar sa det blev fancy dinner och tillhorande present-
utdelning. jag och kristin gav nagra oforglomliga
och spexiga presenter, namligen ett fodelsedagskort
som jag kopt i dublin med en pirat pa, och i det kortet
hade vi klistrat in en stor bild pa kristina lugn, ikladd en
ganska skrackinjagande min. aven hade vi ramat in en
bild pa ernst kirsteiger, han pa hajk och han som rakade
av sig mustaschen mellan nyhetsklippen pa ettan.
greken blev forstas mkt lycklig, vem hade inte blivit det?? 

efter middan bar det ivag till mallan for min del, efter ett kort
varmchoklad-stop hos livets ordarna pa stan och en snabb
julklapputdelning med emelie. jag och mallan skvallrade i nagra
timmar och halv tre tog jag en taxi hem till mitt foraldrahem.
jag hann sova i ca 45 minuter innan larmet ringde, da var det
dags att bege sig till arlanda. efter en viss stress over att baggage
dropen oppnade forst 4.45, samt en overraskande vinflaska i mitt
enorma handbaggage som var tvunget att slangas bort, sa gick allt
anda bra. jag sov hela flyget till kopenhamn, och sa aven flyget till
dublin. malin hamtade mig pa flygplatsen och nar vi kom hem
gick jag raka vagen upp pa mitt rum, satte pa varmeflakten <3
och la mig.
nu har jag alltsa just vaknat och det ar ingen hemma. jag langtar
faktiskt lite tills de kommer hem sa jag far leka lite med alexander. 


det kanns bade bra och lite jobbigt att vara tillbaka, som vantat.
det kanns kul och bra, det har har hunnit bli mitt hem, och det
ar fortfarande ett aventyr. tack vare att anjamaria ocksa kommer
hem idag, och anette kommer hem imorgon, sa kanns det trevligt
och kul. jag har saknat alexander och det ska bli kul att fa vara
behovd och uppskattad igen, sasom jag ar i den har familjen,
min nya familj.
samtidigt kanns det jobbigt. jag hann inte umgas lika mycket
med mamma och pappa som jag hade velat. jag lovade att
komma till farmor och farfar en gang till innan jag akte, men
det hanns bara inte med.
vissa vanner hann jag inte ens traffa alls, till exempel moa,
sofie, petrus och janna. det kanns jobbigt att inte veta nar jag
far aka hem till sverige igen, och det kanns jobbigt att inte veta
nar eller om folk kommer komma och halsa pa mig. alla sager
"jag kommer i var" men jag undrar hur manga som verkligen
kommer att komma. de enda jag kanner mig overhuvudtaget
saker pa att fa se i var ar mallan som redan bokat sin biljett,
anna som har bott har och langtar tillbaka, och mina foraldrar.

det kanns trakigt att inte fler fatt tummen ur arslet och bokat
nat. och det kanns trakigt att en viss person inte kommer
komma alls. men vad gor man? GET OVER IT. is what I should
do. get over it. forget about it. jag forsoker tanka att det inte
ar nagot, att jag inte har nagot att sakna, men samtidigt gror
det en tanke i mitt huvud om att han faktiskt kanske ar han.
Han med stort H. ah. jag vet inte. det kanns lite speciellt bara.
han kanns lite speciell pa nat satt. ah. sahar far jag inte tanka.
det gar ju inte. jag har inte lamnat nagot bakom mig hemma,
for isafall skulle han komma och halsa pa mig. om det vore
nagot vart att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0