there's still a little bit of your taste

in my mouth
there's still a little bit of you laced
with my doubt
it's still a little hard to say
what's going on


idag var en bra dag. solen sken och det var
inte särskilt kallt, varesig inne eller ute. jag
fick nästan 40 minuters sovmorgon, började
tio över åtta istället för halv åtta. skönt. jag
och alexander gick och matade fåglarna vid dammen.
det var mysigt. mina skor håller på att falla i bitar, på
lördag MÅSTE jag köpa nya. :(

malin var hemma från jobbet idag, jobbade hemma.
hennes arbetsplats var stängd pga snön. hah. det är
typ minus två grader. de är helt inkapabla till att hantera
snö här. typ som om de inte har nån aning om att man
kan salta och sanda så att man kan ta sig till ställen.
istället stänger skolorna och lokaltrafiken ner. SMARTASSES!?
snacka om att de skulle tjäna på att skicka ut några hundra,
eller ens tiotal snöplogar med sand så att folk kunde ta sig till
sina arbeten. nu är det livsfarligt.

skrev typ 50 rader till här, men tröttnade så på mig själv att
jag tog bort allt. har gjort en övningstenta idag, har nämligen
finsk-tenta imorgonkväll. från fem till nio. vilket jag just kom
på betyder fyra till åtta min tid. jobbigt. malin kommer hem
från jobbet fem. men jag hinner. övningstentan tog knappa
två timmar.
snart är det bara nio veckor tills emelie, anna, karin och malin
landar i dublin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0