It's like as soon as I've got an opinion, it has to come out

I love all stupid things
just because they tickle me



haft en jättebra dag. anette och gossarna var här. det var
kul. det snöade hela dagen, malin blev hemskickad från jobbet
och alla skolor i dublin är stängda minst veckan ut. lokaltrafiken
är nedstängd. det tog en halvtimme att gå till affären för att köpa
mjölk och så impulsköpte jag en irländsk ost som heter dubliner.
köp den inte. (varför ni nu skulle få för er att göra det)


shit vad drygt. nu kommer mina tvångstankar om såna här listor fram.
jag måste bara göra den här. förlåt.

2009
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
massor. 1. flyttade till holland och lärde mig att det faktiskt finns människor som hundraprocentigt tänker på sig själva, hundra procent av tiden.
2. blev riktigt bra på att ta hand om dementa människor. 3. blev riktigt bra på att ta hand om mig själv. 4. flyttade till dublin och blev lycklig.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

hade inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
nej.

4. Dog någon som stod dig nära?

nej.

5. Vilka länder besökte du?

holland ett antal gånger. grekland. norge. irland.

6. Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010?

självdisciplin i pluggandet..

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

min födelsedag när jag flyttade till rotterdam där jag aldrig varit förut.
samt reggaefestivalen och dagen jag åkte till dublin för första gången.

8. Vad var din största framgång 2009?

Jag har lärt mig massor om människor, och blivit
både mer öppen och mer stängd, på gott och ont.
Jag har fått större självinsikt och självförtroende
i relation med andra människor. till exempel är jag
jävligt bra på att hantera människor med demens,
om man får säga det själv.

9. Största misstaget?

Att jag valde den värdfamiljen som jag valde att bo hos i
rotterdam. samt att lämna min väska i bilen när vi var
och kollade på sally gap utanför dublin.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
ja, för första gången på riktigt faktiskt.
fick tejpa ihop ovansidan på handen samt ta
en stelkramps-spruta efter en olycka i holland
på ett nöjesfält. det gjorde svinont och läkte
ihop rätt taskigt. några nerver är skadade så
jag känner knappt nåt där mitt vänstra pekfinger
börjar.

11. Bästa köpet?
åh. massor. kilklackarna som jag köpte nån gång i slutet på
september. de faller dock snart i bitar då jag använt dem
konstant sedan dess. samt min externa hårddisk. himla bra
grej. kläder: de beigea svartblommiga leggingsen, den blåa
skjortan från bershka. typ allt jag köpt från bershka och monki
egentligen. <3

12. Vad spenderade du mest pengar på?

resor och kläder.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

ja, mamma och pappa. typ jämt för att de är så fina.
och smink-tjejen som tyckte att jag borde satsa på ett jobb
som ansiktsmodell.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

i've got a feeling! that tonight's gonna be a good night! osv..
samt all äcklig hollänsk kärleksmusik som lyssnades till
under den perioden. men de gäller ju för 2008 också..

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

gladare. tror jag uppskattar mitt liv och människorna runtomkring
mig lite mer än förut, iom att jag hunnit både vara borta, sakna,
komma tillbaka och åka igen..

16. Vad önskar du att du gjort mer?

seglat med pappa.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

ätit cheeseballs.. haha.

18. Hur tillbringade du julen?

Hemma i uppsala.

19. Blev du kär i år?

kär? nej. attraherad? ja. väldigt.

20. Hur många one night stands?

eh. ett.

21. Favoritprogram på TV?

seinfeld. top model. desperate housewives.

23. Bästa boken du läste i år?

heh. typ alla kokböcker på jobbet?

24. Största musikaliska upptäckten?

oj. mkt. lite pinsamt kanske men the killers upptäcktes först nu på riktigt. snow patrol likaså.
annars är det även
kate nash, joshua radin, matt nathanson, laura marling,
lily allen, nina ramsby&martin hederos.

25. Något du önskade dig och fick?

frihet.

26. Något du önskade dig men inte fick?

sökte in på en utbildning som jag inte kom in på. blev 54e
reserv av 960 sökande till 60 platser.. kanske nästa höst!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

dammsög mitt tomma rum, åkte till arlanda, flög till amsterdam,
firade med champagne och fina presenter i rotterdam med tim.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

att slippa vara fattig och pank i början av sommaren hade nog
hjälpt humöret en hel del.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
min egen. försökte att köpa lite mera färg för att
inte minst muntra upp mig själv. resulterade i en
del blått, syrénfärgat, blommigt och lila. basen dock
svart, grå, vit och mörkblå som vanligt..

31. Vad fick dig att må bra?

frozen cappuccino med maria på coffee companys uteservering i rotterdam.
långa promenader i solen längst med kralingse plas i rotterdam.
mitt jobb i uppsala och alla underbara tanter som jag fick ta hand
om.
många sena kvällar på nationer runtom i uppsala. att flirta med
främlingar och sedan gå därifrån. SHOPPING.
all mat jag och kristin åt i grekland.
mysiga hemmakvällar med gurka och dip.
se på seinfeld med greken.
dricka öl och spela spel med emelie och grabbarna.
alla skämt som bara jag och kristin förstår.
alla förfester som blir roligare än själva utgången.
venti caramel frappuccino på starbucks på dame street i dublin.
men framförallt: sminksäljartjejen på arlingtons som knackade
på toadörren och sa NO LAUGHING när jag, niina, siiri och viivi
hade toalettparty med medtagen sprit.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?

will smith som vanligt. och männen på dressman-reklamerna.

33. Vem saknade du?

mamma och pappa, för första gången riktigt riktigt mycket.

34. De bästa nya människorna du träffade?

Leah i uppsala, Maria i rotterdam.
och så i Dublin: Malin, Gavin, Alexander, Anette, Anni, Siiri, Niina.

35. Vilka är de evenemang du kommer minnas som mest?

Uppsala Reggaefestival. och julgransplundringen på demensboendet. fantastiskt.

36. Träffade du någon som du inte har kontakt med idag?

Ja, min värdfamilj i rotterdam. not the biggest loss I've made.

37. Vad ska du göra bättre till 2010?

Plugga mera och kanske städa nån gång då och då,
for a change.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0