ska du gå nu? är det dags nu?

 
Det är mycket att tänka på när en människa dör. Idag kläddes hon i de
kläder hon ska ha på begravningen. Sånger ska bestämmas och
repas (det blir jag, som vanligt i släktsammanhang..) dödsannons
ska skrivas och begravningsplats och gravsten väljas. Dag för
begravningen blev bestämd idag. 
 
Allt är uppochner och jag kan knappt sova alls. Jag sover som om
jag låg på nålar, så fort jag hör minsta ljud vaknar jag helt. Det är
som att jag aldrig riktigt kommer till någon djupsömn. Och det tär.
Typ som att jag sov med ett öga öppet, och bara väntar på att tiden
ska gå så jag slipper lida av halvsömnen längre. Usch, så ytligt har
jag aldrig sovit förut. 
 
Jaha. Det var nog allt för idag. Jag är så trött att jag inte orkar
tänka längre än såhär. Ikväll blir det lite sunes jul och glögg och
annat mysigt. Jag ÄLSKAR verkligen julen. Det finns nog inte
någon bättre tid på hela året (utom valborg här i uppsala då)
Det är bara att njuta, trots omständigheterna är det bara jul en
gång om året och den är fin. Varje år är den fin. Trots att det i
min släkt och grannskap är en rätt hektisk och olycksdrabbad tid,
så älskar jag den, varje år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0